Novi automobil za manje od 10.000 evra je postao relikt prošlosti, a za najjeftinije modele je sada potrebno izdvojiti i do 30% više novca nego pre samo godinu ili dve dana. Pred vama je spisak 10 najjeftinijih novih automobila koji se prodaju u Srbiji.
Zanemarićemo činjenicu da se na neka vozila čeka i mesecima i da je finansiranje u vidu kredita ili lizinga sa redovnim povećanjem kamatnih stopa postalo pravo kockanje. Predstavljamo 10 najpovoljnijih novih modela na srpskom tržištu, a sasvim logično, na listi dominiraju mali, gradski automobili.
Ovakav tip četvorotočkaša je pre dve ili tri godine mogao da se pazari za 8 do 9.000 evra, a sada je za mnoge potrebno izdvojiti i do 15.000 evra. Naravno, većina kupaca automobila u Srbiji će se odlučiti za polovno vozilo, ali za one koji žele da pazare potpuno novi automobil, donosimo najpristupačnije izbore.
Sortirani su prema cenama, od najjeftinijeg ka najskupljem, a na listi se nalazi pet evropskih i pet azijskih modela.
1.Fiat Panda: od 11.550 evra
Najpristupačniji novi model u Srbiji je jedan automobil koji i nije toliko popularan na našem tržištu. Radi se o Fiat Pandi, koja u mild-hybrid verziji sa 70 KS startuje od 11.550 evra. Tu je i verzija sa pogonom na tečni naftni gas koja košta 200 evra više.
Ipak, Panda izborom bolje opreme i pogona na svim točkovima može biti i dosta skuplja, pa se tako na vrhu ponude nalazi Panda Cross 4×4 sa cenom od 19.900 evra.
2. Hyundai i10: od 11.890 evra
Drugi najjeftiniji automobil na domaćem tržištu je treća generacija najmanjeg Hyundaija koja je predstavljena 2019. godine. Poznato je da je nestašica mikročipova najmanje pogodila korejske proizvođače, što se i ogleda u ceni njihovih automobila. Sada startuje sa 11.890, a prošle godine početna cena ovog automobila iznosila je 10.490 evra.
Osnovnu verziju pokreće jednolitarski benzinac sa 67 KS, a interesantno je da je Hyundai i10 i u najvišem paketu opreme i dalje jeftiniji od polovine modela sa ove liste. Primera radi, korejski gradski automobil sa snažnijim motorom od 84 KS i najvišim paketom opreme Impression košta 14.490 evra.
3. Volkswagen up!: od 13.965 evra
Mali, gradski automobil kompanije iz Volfsburga je adut Volkswagena u ovom segmentu već deset godina. Proizvodnja gradskih automobila trpi zarad veće zarade proizvođača, pa je ovakve modele izuzetno teško naći na tržištu.
Ipak, mi smo uspeli da na lageru jednog od dilera pronađemo primerak sa jednolitarskim benzincem sa 65 KS i cenom od 13.965 evra.
4. Kia Picanto: od 13.999 evra
Najmanji model korejskog proizvođača u verziji sa jednolitarskim benzincem koji razvija 67 KS košta skoro 14 hiljada evra.
Reč je o trećoj generaciji gradskog automobila iz Kije, a Picanto platformu i tehnologiju deli sa modelom Hyundai i10 koji se nalazi na drugom mestu ove liste.
5. Suzuki Ignis: od 14.300 evra
Mali ali vrlo sposobni Ignis privukao je pažnju neobičnim dizajnom još 2016. godine kada se pojavila aktuelna generacija. Najpovoljnija verzija startuje sa 14.300, dok je prošle godine početna cena iznosila 11.700 evra. Pokreće je blago-hibridni sistem sa motorom od 1,2 litra i 84 KS.
Mali Suzuki nudi se i sa pogonom na sva četiri točka, ali je ta verzija Ignisa za oko 3.000 evra skuplja.
6. Renault Clio: od 14.790 evra
Peta generacija najprodavanijeg gradskog modela Renaulta donela je niz unapređenja. Iako je zapravo kraći od prethodnog, novi Clio nudi više prostora, pa čak i najveći prtljažnik u svojoj klasi – skoro 400 litara.
Najjeftiniju verziju pokreće benzinac sa 65 KS, a za dizel motor je potrebno doplatiti 2.600 evra, dok hibridna varijanta košta 22.390 evra.
7. Kia Rio: od 14.799 evra
Južnokorejski kompaktni hečbek je u ranijim izdanjima bio čest izbor domaćih kupaca, a za aktuelnu, četvrtu generaciju u Srbiji treba izdvojiti skoro 15.000 evra. U osnovoj verziji dolazi sa 1,2-litarskim motorom od 84 KS.
Za snažniju varijantu sa 1,4-litarskim benzincem sa 100 KS potrebno je izdvojiti najmanje 16.899 evra, dok bolje opremljene verzije sa automatskim menjačem dostižu cenu od 20 hiljada evra.
8. Suzuki Swift: od 14.800 evra
Kao i kod modela Ignis, osnovni Swift dolazi sa blago-hibridnim sistemom sa motorom od 1,2 litra i 84 KS. Radi se o dva vrlo slična automobila, s tim što Swift nudi nešto elegantniji dizajn za 400 evra više.
Ukoliko želite najbolje opremljenu verziju sa pogonom na sva četiri točka, morate doplatiti još 5 hijada evra, dok je varijanta sa prednjim pogonom i CVT menjačem u najvišem paketu opreme dostupna za 19.700 evra.
9. Dacia Logan: od 14.840 evra
Nova generacija modela Dacia Logan donela je brojne izmene i unapređenja, pa je sedan iz Rumunije sada veći i moderniji.
Sa početnom cenom od 14.840 evra, radi se o najjeftinijem sedanu na domaćem tržištu.
10. Škoda Fabia: od 14.998 evra
Nova generacija češkog gradskog automobila donela je pored svih unapređenja i znatno višu cenu, pa je Fabia sada i za 50% skuplja nego pre godinu dana.
Za ovaj novac dobija se jednolitarski benzinac sa 65 KS, a uz doplatu je moguće dobiti i snažnije verzije sa 80, 95, 110 i 150 KS. Najbolje opremljena Fabia sa automatskim menjačem i najsnažnijim agregatom ima cenu veću od 20.000 evra.
Cene su značajno promenile u odnosu na period od juna prošle godine kada smo ih analizirali i objavili listu najjeftinijih automobila u Srbiji. Primera radi, Škoda Fabia i Dacia Logan su tada bili jeftiniji od 10.000 evra, a za nešto više od 11.000 evra mogla je da se kupi i jedna Toyota.
Bonus video: Na kakvim gumama se vozi u Srbiji, kome ne trebaju zimske pneumatici i kakva je prva ikad Toyota Corolla Cross