Novi krosover italijanske kompanije dobio je naziv Grecale, a glavni rival biće mu Porsche Macan. Međutim, izgledom malo podseća na Ford Pumu, zar ne?
I dok je Maserati MC20 uzbudljiviji model iz Modene, Grecale je tu da zaradi novac za kompaniju. U gami italijanske kompanije ovaj krosover se nalazi ispod Levantea, a pohvalno je što ne izgleda kao njegova smanjena verzija. Maserati Grecale će biti dostupan u tri verzije: GT, Modena i Trofeo.
Nazvan po severoistočnom mediteranskom vetru, Grecale sa konvencionalnim pogonom je prikazan zajedno za potpuno električnom verzijom Grecale Folgore koja na tržište stiže nešto kasnije. Iako po dizajnu prednjeg dela liči na dosta jeftiniju Ford Pumu, pogotovo što se izgleda svetala tiče, Grecale ima svoj vizuelni identitet. Posebno je atraktivan u Trofeo izdanju sa širim usisnicima vazduha koji su deo nešto agresivnijeg izgleda karoserije.
Što se pogona tiče, na vrhu ponude nalazi se trolitarski V6 agregat iz modela MC20, uparen sa dva turbo punjača. Razvija prilično impresivnih 523 KS pri 6.500 o/min uz maksimalni obrtni moment od 620 Nm od 3.000 o/min. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 285 km/h.
Grecale Trofeo ima osmostepeni ZF automatski menjač koji snagu prenosi na sva četiri točka sa uz pomoć elektronskog diferencijala sa ograničenim proklizavanjem. Slabije verzije sa motoriima od 4 cilindra, takođe imaju pogon na svim točkovima, ali imaju otvoreni diferencijal i drugu verziju osmostepenog menjača.
Kada se govori o slabijim verzijama, osnovni GT koristi dvolitarski turbo-punjeni agregat u blago hibridnoj tehnologiji. Snaga je i dalje pristojna, 296 KS i 450 Nm, dok Modena ima 325 KS i isti maksimalni obrtni moment. Maksimalna brzina kod obe verzije je 240 km/h, GT do stotke stiže za 5,6 sekundi, dok je Modeni za to potrebno tri desetinke manje.
Što se dimenzija tile, Grecale ima dužinu od 4.846 mm, širinu od 1.979 mm i visinu od 1.670 mm. Sve tri verzije imaju isto međuosovinsko rastojanje od 2.901 mm, što daje Maseratiju priliku da odgovorno tvrdi kako će biti više nego dovoljno mesta za putnike na zadnjoj klupi.
Novi Maserati je u skladu sa modernim trendovima jer u kabini donosi čak četiri ekrana. Pored očigledne digitalne instrument table i dva ekrana osetljiva na dodir koja se nalaze na centralnoj konzoli, sat je takođe u vidu ekrana.
Digitalna instrument tabla i ekran multimedijalnog sistema imaju dijagonalu od po 12,3 inča, dok donji ekran koji služi za kontrolu klima uređaja ima veličinu od 8,8 inča. Kome to nije dovoljno ekrana, Maserati Grecale ima i opcioni head-up displej.
Iako cene još uvek nisu objavljene, prema nezvaničnim informacijama osnovna verzija GT će imati početnu cenu od oko 60.000 evra, što je negde u rangu sa Porsche Macanom.
Bonus video: Zamislite, i žene psuju – Nema blagih komentara na Peugeot 308
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram