Audi A3, test, vožnja, auto, automobil
Audi A3 Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

Mnogi danas ne mogu da zamisle automobil bez velikog displeja na centralnoj konzoli, a najnovije istraživanje je dokazalo kako ekrani osetljivi na dodir umesto fizičkih kontrola i nisu previše praktični.

U današnje vreme, ekrani su u potpunosti ili delimično zamenili kontrolnu tablu sa fizičkim tasterima za upravljanje automobilom, tj. određenim funkcijama kao što su klima uređaj, radio, i mnogi drugi.

Međutim, novo istraživanje dokazalo je da su ekrani osetljivi na dodir manje praktični od fizičkih kontrola. Švedski auto-magazin Vi Bilagare testirao je 12 modela automobila, od kojih je 11 bilo moderno sa ekranima osetljivim na dodir, dok je 12. automobil bio Volvo iz 2005. sa fizičkim kontrolama. Vozači koji su testirali automobile su imali dovoljno vremena da se adaptiraju i naviknu na automobile pre samog testiranja.

Zadatak je bio prilično jednostavan, jer su vozači vozili automobile napuštenom pistom brzinom od 110 km/h, ali su tokom vožnje morali da odrade i sledeće stvari: da aktiviraju grejanje sedišta, podignu temperaturu u kabini za dva stepena, pokrenu odleđivanje stakala, uključe radio i pronađu određenu stanicu, da resetuju putni računar, smanje osvetljenje instrumenata i isključe centralni ekran.

Očekivano, ili možda ne, rezultati testa su pokazali da je vozač Volvoa starog 17 godina bio najbrži u obavljanju navedenih zadataka, a njemu je bilo potrebno svega 10 sekundi.

Sa druge strane, najbolje vreme u modernom automobilu sa velikim centralnim ekranom bilo je 14 sekundi, dok je prosečno vreme ostalih vozača iznosilo više od 20 sekundi. Najlošiji rezultat postignut je u kineskom električnom automobilu MG Marvel R (44,6 sekundi i 1.372 metara).

Kako piše Auto Klub, iako uzorak nije dovoljno veliki da bi ovi rezultati bili sigurni, ipak je jasno da su sve veći i komplikovaniji ekrani u našim automobilima bespotrebni. Fizički tasteri olakšavaju vozaču da upravlja određenim funkcijama i istovremeno zadrži pogled na putu.

Bonus video: Testirali smo Mercedes EQS sa ekranom širine 1,41 metra

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare