Foto: Promo/Volkswagen

Najozlogašeniji dizel motori na svetu mogli bi da dobiju svoju ekološku renesansu, i da nastave da se koriste u narednoj deceniji, jer paralelno sa ekspanzijom elektromobilnosti nemačka kompanija nastavlja i razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem sa ciljem smanjenja emisije štetnih gasova.

Svi Volkswagenovi modeli koje pokreće četvorocilindrični TDI agregat, a koji su isporučeni od kraja juna ove godine su odobreni za korišćenje parafinskog dizel goriva u skladu sa evropskim standardom EN 15940.

Ovo novorazvijeno gorivo koje se sastoji od bio-komponeti dobijenih reciklažom značajno smanjuje emisiju CO2 i to za 70-95 procenata u poređenju sa konvencionalnim dizelom. Trenutno postoji širok spektar parafinskih goriva. Postoje goriva koja se proizvode od bioloških ostatala i otpada kao što je HVO (hidrotretirano biljno ulje). Ova biljna ulja se pretvaraju u ugljovodonike u reakciji sa vodonikom i mogu da se dodaju u dizel gorivo u bilo kojoj količini. Takođe, mogu i u potpunosti da se koriste kao gorivo.

Biljna ulja poput onog od uljane repice mogu da se koriste za proizvodnju HVO, ali se maksimalni benefit za životnu okolinu ostvaruje ukoliko se koriste biološki otpaci kao što je iskorišćeno ulje za spremanje hrane. Biogoriva kao što je HVO su već dostupna na tržištu, a njihov udeo bi mogao da se poveća na 20-30 procenata u toku narednih 10 godina.

Prema tvrdnjama Volkswagena, dizeli mogu biti dosta čistiji i zadržati svoju poziciju na tržištu i u budućnosti, paralelno sa električnim automobilima. Nemačka kompanija želi da smanji karbonski otisak svoje flote za 40% do 2030. godine, i njihovi čelnici smatraju da će dizeli sa parafinskim gorivom dati značajan doprinos ovom cilju.

Bonus video: Ko mrzi vožnju „u braniku“ i kakva je najsnažnija Dacia ikad

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar