Foto: Promo/Audi

Nema vidljivih ekrana, a sve je digitalizovano. Volan i pedale mogu da nestanu kada nisu potrebni. Putnici pozadi sede na sofi. Ovo je "privatni avion, ali za put". Naslednik Audija A8 biće električna, autonomna GT kupe-limuzina, a javnost će je prvi put videti na predstojećem sajmu automobila u Minhenu. Ipak, pre zvanične premijere, nemački premijum proizvođač otkrio je fotografije koncepta koji uvodi radikalan dizajn za buduću perjanicu brenda.

U Audiju su koncept opisali kao „privatni avion ali za put“, jer će biti opremljen četvrtim nivoom autonomne vožnje. To znači da će svoje putnike Grandsphere voziti samosalno kada za tim ima potrebe. Tada se volan i pedale automatski uvlače u svoja kućišta.

Možda najneobičnije od svega jeste dizajnersko rešenje da u kabini nema vidiljivih ekrana, tastera i fizičkih kontrolera.

Po startovanju na čitavom prednjem delu projektuju se najbitinije informacije za svakog putnika, a ekrani su zapravo neprimetno integrisani u prednju tablu koja prikazuje njihov sadržaj.

Foto: Promo/Audi

Zadnja vrata se otvaraju na kontra stranu i ovde nema B-stuba kako bi pristup kabini bio olakšan. Putnike dočekuju personalizovane zvučne i vizuelne digitalne poruke, dok se klima-uređaj i pozicija sedišta automatski podešavaju tačno po merama svojih korisnika čim se oni smeste.

Foto: Promo/Audi

„Prva klasa se prebacila na prednji deo kabine“, kažu iz Audija jer kontrolisanje vozila više ne mora da zavisi od vozača. Zato su, recimo, prednja sedišta dizajnirana za maksimalni komfor, a naslovni mogu da se spuste i do ugla od 60 stepeni. Ni pozadi nije ništa lošije, jer putnici sede na sofi.

Foto: Promo/Audi

Kako je ovo luksuzni koncept, vazduh u kabini se filtrira, temperatura se automatski podešava, a ukoliko je potrebno enterijerom može da se širi i prijatni miris. Između prednjih sedišta je firižider sa dve čaše i sa posebno dizajniranom flašom.

Foto: Promo/Audi

Dugačak čak 5.350mm, širok 2.000 mm, Grandsphere nudi međuosovinsko rastojanje veće od 3 metra (3.190 mm). To znači da je budući model dosta duži i od produžene verzije akutuelnog A8. Ali, iz Audija naglašavaju je je ovog više kupe sa četvoro vrata, a ne tradicionalna limuzina.

Foto: Promo/Audi

Sa niskom siluetom , vrlo aerodinamičnog dizajna dolazi sa dugačkom haubom uprkos tome što je reč o električnom automobilu.

Pozadi deluje poput metka zarad što bolje efikasnosti. Još nije sigurno koliko će serijski model ličiti na koncept piše Autocar, ali najverovatnije je da neće imati točkove od 23 inča.

Foto: Promo/Audi

Koncept je zasnovan na novoj PPE platformi koja je nastala u saradnji sa Porscheom, a na kojoj će se praviti i novi Audi Q6 i Macan na struju.

Grandsphere koristi bateriju od 120 kW koja će omogućiti domet od čak 750 km, dok će twin-elektromotor raspolagati sa 720 konjskih snaga i 960 Nm. U teoriji, ubrzanje od 0-100 km/h je oko 4 sekunde.

Pogledajte galeriju

Bonus video: Električni superautomobili na jednom mestu

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare