Foto: Shutterstock

Kako je naš portal jutros objavio, od 5. jula ove godine stupaju na snagu nova pravila pri tehničkom pregledu, a prema upozorenjima Privredne komore Srbije, čak četvrtina automobila u Srbiji neće moći da bude registrovana zbog provere ovalnosti kočionih diskova. Kako vlasnici vozila da znaju u kakvom su im stanju kočioni diskovi ne može svaki servis ni da im kaže, odnosno izmeri, a oni malobrojni koji nude ovu vrstu usluge to naplaćuju i do 3.000 dinara, dok novi diskovi koštaju mnogo više.

Prema novim propisima, ako su kočioni diskovi „istrošeni“ više od 20 odsto, vozilo neće proći tehnički pregled. Mnogim vozačima je pojam „ovalnost diskova“ potpuno nepoznat, a većina uopšte nije ni svesna stanja svojih kočnica. Merenje ovalnosti kočionih diskova na tehničkom pregledu se odlaže već par godina, a od ovog leta situacija se menja jer će postati obaveza ako želite da registrujete vozilo.

„Ako je kočioni disk kriv čak i pola milimetra, to u vožnji može da bude izuzetno opasno“, rekao je za naš portal Vladan Petrović, vlasnik servisa Prosport Auto i skrenuo pažnju na to da je „mali broj servisa koji mogu da vrše merenje ovalnosti diskova na isti način kao tehnički pregledi“. Dakle, lako je zaključiti da to samo dodatno može da zakomplikuje situaciju vlasnicima koji svoje vozilo spremaju za tehnički pregled, jer će, osim kod svog majstora, pre tehničkog morati i u servis koji vrši ova merenja diskova.

Manje više svaki majstor može da sa uređajem koji liči na šubler izmeri debljinu i iskrivljenost diska, ali s obzirom na to da tehnički pregledi koriste potpuno drugačiji metod merenja ovalnosti diska, potrebno je izmeriti silu kočenja na valjcima, a tu mogućnost nudi svega par servisa u Srbiji.

Koliko košta merenje ovalnosti diskova?

U razgovoru sa mehaničarima jednog auto-servisa iz Beograda koji meri silu kočenja na valjcima, saznali smo da se cene merenja ovalnosti diskova kreću od 1.500 do 3.000 dinara, u zavisnosti od dimenzija točkova i veličine automobila.

Ukoliko niste sigurni u kvalitet vaših kočnica, svakako je bolje proveriti ovalnost pre tehničkog pregleda, jer ćete u suprotnom imati samo nedelju dana da rešite problem, pa ponovo na tehnički, ukoliko vozilo bude odbijeno.

Prema sadašnjim procenama, čak 25% automobila od 5. jula neće moći da bude registrovano zbog provere ovalnosti kočnica, a u još goroj situaciji su vlasnici teretnjaka, jer se procenjuje da 44 odsto neće ispunjavati uslove za registraciju za koje stručnjaci tvrde da su besmisleni i stroži nego bilo gde u Evropi.

Foto: Shutterstock

Mnogi vozači će od leta morati da menjaju kočione diskove, a to bi za većinu mogao da bude ozbiljan trošak. Kako nam je rekao Vladan Petrović iz Prosport Auta, cene ovih diskova zavise od dimenzije točkova i kreću od 3.000 do 4.000 dinara po komadu za manje automobile, dok je za neku srednju klasu cena po komadu od 4.000 do 6.000 dinara. Za automobile sa većim točkovima cena po disku iznosi od 12.000 do 18.000 dinara, dok je za ventilirajuće diskove kod sportskih modela potrebno izdvojiti i do 100.000 dinara.

Implementacija provere ovalnosti diskova na tehničkim pregledima je već bila odlagana, ali ako novo pravilo bude počelo da se primenjuje od 5. jula, sa sigurnošću možemo reći da veliki broj vozača neće moći adekvatno da pripremi svoje vozilo na vreme.

Bonus video: Vozili smo Citroen C4 X – Čik pogodite cenu i klasu kojoj pripada ovaj automobil

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare