Foto: N1, Shutterstock

Cena tehničkog pregleda za putnička vozila, koja se kreće se od 3.070 do 6.020 dinara, nije tako davno utvrđena i ne očekujemo da će se menjati u skorašnje vreme, izjavio je član Odbora grupacije tehničkih pregleda pri Privrednoj komori Srbije (PKS) Andrija Vujičić. Međutim, vozači će se susresti s novim zahtevima kako bi njihovo vozilo prošlo tehnički pregled.

Vujičić je kazao da grupacija trenutno najviše radi na tome da se izmene propisi, koji bi trebalo da stupe na snagu 5. jula, a u praksi su – neprimenjivi.

Naveo je da je reč o pravilniku o tehničkom pregledu i pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila, a konkretni problemi se odnose na ovalnost kočnica, priključke za pneumatske kočne sisteme i sisteme za izduvne gasove.

„Ovalnost kočnica je veoma strogo postavljena, na oko 20 odsto prihvatljive ovalnosti, što nije predviđeno čak ni evropskom direktivom, koja uređuje delatnost tehničkog pregleda. Drugi problem su priključci za teretna vozila, odnosno vozila koja imaju pneumatski kočni sistem, koji veliki broj vozila ne poseduje, što bi podrazumevalo da bi morali da ih isključimo iz saobraćaja, što svakako nije u interesu privrede“, rekao je Vujičić.

Kao treći problem naveo je uređaje koji regulišu izduvne gasove, odnosno katalizatore, koji mnoga vozila nemaju, a trebalo bi da imaju.

tehnički pregled Foto:TANJUG/ SAVA RADOVANOVIC

To bi, prema njegovim rečima, značilo da bi ta vozila, kada posle 5. jula dođu na tehnički pregled, morala da budu isključena iz saobraćaja, što bi, kako je naglasio, bio veliki izazov za vlasnike vozila.

Zato je, istakao je Vujičić, neophodno dati još vremena da se propis uskladi ili se vlasnici ovakvih vozila prilagode propisu ukoliko se odluči da se on održi u obliku u kom je sada.

„Mi smo kao Odbor grupacije tehničkih pregleda u PKS na vreme ukazali na neprimenjivost ovih propisa i očekujemo da će zakonodavac blagovremeno da ih izmeni“, rekao je Vujičić.

Kazao je i da je reč o velikom broju vozila koja ne ispunjavaju propisane uslove, pišu Novosti.

Prema istraživanju koje je radio ovaj odbor, skoro 44 odsto teretnih vozila ne bi zadovoljilo uslov ovalnosti, a kada je reč o putničkim vozilima, odnosno vozilima vrste N1 i eventualno N1 lakim teretnim vozilima, procena je da oko četvrtina ne bi zadovoljila visoko postavljeni kriterijum.

Dakle, ovo su tri problema: Ovalnost kočnica, priključci za pneumatske kočne sisteme, sistemi za izduvne gasove.

Bonus video: Vozili smo prvi ikad Dačiju sa hibridnim motorom

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar