Električni automobili imaju motore koji su postavljeni direktno na osovinu, ili osovine u nekim slučajevima. To znači da se snaga prenosi direktno na točkove, pa nema potrebe za menjačem bilo kakve vrste. Ipak, pojedini proizvođači razmatraju korišćenje lažnih ručnih menjača za vozila na struju.
Pojavom električnih automobila nestala je potreba za bilo kom vrstom menjača, a to znači i da će i brojni entuzijasti biti razočarani nemogućnošću promene brzina.
Toyota je nedavno podnela zahtev za zaštitu patenta za menjač sa pedalom kvačila za električne automobile. Sa druge strane, Honda je nedavno saopštila da ne razmatra uvođenje lažnih ručnih menjača za vozila na struju.
Izvršni direktor Toshihiro Mibe i glavni čovek za elektrifikaciju Shinji Aoyama, potvrdili su da lažni ručni menjači najverovatnije neće biti dostupni u budućim električnim vozilima Honde. To uključuje i dva sportska automobila koja su najavljena u planovima elektrifikacije japanskog proizvođača.
Ručni menjači, pre svega u vidu kontrole, interakcije i preciznog tajminga između tri pedale i ručice menjača, čine vožnju zabavnom. Honda tvrdi da će pronaći druge načine da vožnju električnih automobila učini zabavnom, ali da lažni ručni menjači nisu opcija za to.
Kada se govori o tome, čini se da uskoro uopšte neće biti Hondi sa ručnim menjačem, pa čak ni onih sa konvencionalnim pogonom. Primera radi, nijedna Honda dostupna na srpskom tržištu nema opciju ručnog menjača, dok je na globalnom tržištu i dalje moguće nabaviti modele Civic i Integra sa manuelnim prenosom.
Što se predstojećih električnih automobila na struju tiče, Honda tvrdi da oni neće imati tri pedale, i da neće proizvoditi lažnu buku u skladu sa lažnim brojem obrtaja. Toyota svakako planira ovakav sistem za svoje električne automobile, a ko je u pravu, videćemo za nekoliko godina.
Bonus video: Šta su, bre, ove skraćenice? Vozili smo Hondu HR-V e:HEV
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare