Bavarska kompanija je jedan od proizvođača koji godinama unazad tvrde da ne treba olako da se odustane od pojedinih pogonskih sistema. Iako BMW iz godine u godinu predstavlja sve veći broj električnih automobila, čelnici kompanije iz Minhena imaju dugoročni plan za vozila koja pokreću fosilna goriva.
U trenutku kada većina proizvođača automobila razmišlja o što bezbolnijem prelasku na električna vozila, BMW se još uvek trudi da iscedi maksimum iz benzinskih i dizel motora, ali i istovremeno radi na razvoju električnih vozila.
Uglavnom, u planu je nova generacija dizelskih i benzinskih motora sa četiri, šest i osam cilindara. Kako piše Handelsblatt, nove pogonske jedinice će se prodavati i u narednoj deceniji. Razlog za to je jednostavan: SUV modeli X5, X6 i X7 i dalje se odlično prodaju. Pored toga, električna vozila se još uvek nisu dovoljno probila na kinesko tržište, koje je izuzetno važno proizvođačima.
Zajedno sa gorivnom ćelijom na vodonik, BMW bi tada imao tri različita pogonska sistema u ponudi.
Na kraju, BMW više neće proizvoditi motore sa unutrašnjim sagorevanjem u Nemačkoj od 2024. Kako prenosi Revija HAK, glavna fabrika u Minhenu će biti pretvorena u pogon za sklapanje električnih vozila. Dizelski i benzinski motori će se u budućnosti proizvoditi u Austriji, Velikoj Britaniji i Kini.
Bonus video: Kako zamalo da nam propadne test BMW-a M340i, i suzu smo pustili