Foto: BYD

Tokom prvog kvartala ove godine, 28% svih uvezenih električnih automobila u Nemačku je došlo iz Kine, što je ogroman skok u poređenju sa istim periodom 2022. kada je tržišni udeo bio svega 7,8%.

Tržišni udeo električnih automobila koji su iz Kine uvezeni u Nemačku je više nego tri puta veći, što je zabrinjavajući znak za nemačke proizvođače koji se bore da održe korak sa kineskim rivalima.

Nemački Zavod za statistiku je u petak objavio da je 28 posto uvezenih električnih automobila došlo iz Kine, što je šokiralo mnoge u Nemačkoj. Volkswagen i drugi proizvođači automobila se bore da održe korak dok kinesko tržište automobila, koje je najveće na svetu, ubrzava ka električnoj budućnosti, ostavljajući poznate automobilske brendove „u sporoj traci“.

Realnost je da mnogi proizvodi za svakodnevni život, ali i roba za energetsku tranziciju, sada u velikoj meri u Nemačku dolazi iz Kine. Primera radi, 86 posto laptopova, 68 odsto pametnih telefona i 39 odsto litijum-jonskih baterija koji su uvezeni u Nemačku tokom prvog kvartala došlo je upravo iz Kine.

Vlada nemačkog kancelara Olafa Scholza sve je opreznija prema Kini kao strateškom rivalu, ali i kao njihovom najvećem trgovinskom partneru od 2016. godine. Berlin razmatra niz koraka za smanjenje zavisnosti od Kine dok ponovo procenjuje bilateralne veze.

Podsećanja radi, Francuska je već pronašla način kako da uspori prodaju jeftinijih električnih automobila iz Kine na domaćem tržištu. S obzirom na ogroman rast prodaje kineskih vozila na struju u Nemačkoj, ne bi nas čudilo da sličan potez vidimo i od strane Berlina.

Bonus video: Kako zamalo da nam propadne test BMW-a M340i, i suzu smo pustili