Podeli
Foto: Renault

Francuska kompanija sinoć je započela sa online događajem “eWays”, tokom kog će u narednim danima otkrivati novosti koje se tiču elektromobilnosti. Automobilskoj javnosti prvi put je prikazan koncept “renault megana” na struju, a čija se serijska prozvodnja očekuje za dve godine. Osim toga, najavljeni su i aktuelni modeli sa čistijim pogonom, među kojima i “captur”, “megane conquest” i “megane” na hibridni i plug-in hibridni pogon.

Kompanija Renault već 10 godina razvija i proizvodi električne modele. Od popularne “zoe”, preko komercijalnih “kangoo Z.E.” i “master Z.E”, do simpatičnog modela “twizy”. Renault će od sada u svojoj gami imati ukupno devet različitih modela sa čistijim pogonom.

Foto: Renault

Saznajte još:

Pored električnih, u ponudi su brojni aktuelni modeli na hibridni i plug-in hibridni pogon, među kojima novi “clio”, zatim “captur” i “megane”, a kojima se uskoro pridružuje i nedavno predstavljeni prvi Renooov kupe-SUV “megane conquest”.  Svi ovi napori i razvoj novih modela na čistiji pogon ulažu se zbog plana da do 2030. godine Renault smanji emisiju CO2 za 50 odsto u odnosu na tekuću godinu.

Renault Mégane eVision – Veliki korak napred

Kako se čini prema konceptu “megane e-vision” koji je sinoć otkriven, budući serijski “megan” biće nešto između kupe-krosovera i hečbeka, a pogon će svakako biti električni.

Foto: Renault

Nova CMF-EV platforma za električna vozila omogućiće potpuno novi stil i dimenzije budućeg “megana”. Sa 4,2 metara dužine, ostaće dovoljno kompaktan, dok će veliko međuosovinsko rastojanje, od čak 2,7 metara, doneti sasvim novi nivo komfora i praktičnosti u vrlo prostranoj kabini.

Foto: Renault

Izuzetno dinamičan dizajn je prisutan sa svih strana, kako napred i pozadi gde se ističu futuristička rešenja svetala, tako i sa strane gde pogled privlače veliki 20-inčni točkovi i sama kupe forma, iako će budući “megane” imati petora vrata.

Zanimljivo je što će novi model imati ravan pod i koristiće ekstremno tanke baterije od 60 kWh kako bi ponudio još više prostora u kabini.

Elektromotor koji će pokretati “megane” jedan je od najsnažnijih iz Renoa, a isporučuje 160 kW, odnosno oko 217 KS i 300 Nm. Novi model koji teži 1.650 kg do 100 km/h stizaće za manje od osam sekundi.

Foto: Renault

Imaće pogon napred, ali s obzirom na to da izduvni sistem u električnim vozilima ne postoji, pozadi ostaje dovoljno prostora za implementaciju još jednog elektromotora, pa se očekuju i verzije sa pogonom na svim točkovima.

Inače, na novoj Renoovoj platformi razvijaće se modeli različitih karoserijskih tipova – od limuzina do velikih SUV-ova na struju.

U videu pogledajte kako će izgledati budući “megane”.

Hibridi sve brojniji

Osim predstavljanja koncepta električnog “megana”, na “eWays” događaju bilo je više reči i o ranije predstavljenim hibridnim modelima sa znakom Renoa.

Podsetimo da će kupe-SUV “megane conquest”, “clio” i “captur” koristiti E-Tech hibridni pogon, dok će novi “megane” imati i plug-in verziju.

Foto: Renault

Što se tiče nove plug-in pogonske jedinice za “megana”, ona će se sastojati od 1,6 benzinskog agregata i dva elektromotora, a ukupna snaga sistema biće 160 KS, dok će baterija od 9,9 kWh obezbeđivati domet na struju od oko 50 km.

Do 27. oktobra, dokle će trajati “eWays” događaj, očekujemo još novosti iz Renoa o nadolazećim modelima na čistiji pogon.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar