Foto: DENIS LOVROVIC / AFP / Profimedia

Hrvatska kompanija Rimac Automobili danas zvanično udružuje snage s Bugatti Automobilima pod nedavno najavljenom firmom Bugatti Rimac d.o.o. Mate Rimac je izvršni direktor nove kompanije sa sedištem u Zagrebu.

Osnivanje nove kompanije koja ujedinjuje dve marke podupire proizvođač sportskih automobila Porsche AG i jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu i dosadašnji vlasnik Bugattija – Volkswagen AG, saopšteno je danas.

Nakon kratke ali burne 10-godišnje istorije Rimac Automobila, koji je počeo svoj biznis u garaži, dolazimo do sledećeg velikog koraka za kompaniju – spajanje sa Bugattijem u novoosnovanu kompaniju Bugatti Rimac, koja postaje deo Rimac Grupe, piše Jutarnji List.

Rimac, Bugatti, Porsche automobil
Foto:Rimac

Rimac Grupa biće najveći deoničar Bugatti Rimac s 55% udela. Mate Rimac će zadržati svoj udeo u Rimac Grupi na 35%, Porsche na 22%, Hyundai Motor Groupa na 11% i ostali ulagači na 32%. Razvoj i proizvodnja baterijskih sistema, pogonskih sklopova i ostalih komponenti za električna vozila visokih performansi po kojima je Rimac poznat i kome veruju mnogi proizvođači automobila, biće odvojen u novu celinu – Rimac Technology, koja će biti u 100%-tnom vlasništvu Rimac Grupe.

Porsche će imati ulogu strateškog partnera pa je imenovao dva člana nadzornog odbora: Olivera Blumea, predsednika Porsche AG-a i Lutza Meschkea, zamenika predsednika i finansijskog direktora Porsche AG-a.

Rimac Grupa zapošljavaće preko 1.300 ljudi

Dosadašnje vođstvo i strateško usmerenje Mate Rimca koje je dovelo do toga da su Rimac Automobili postali značajan igrač u industriji električnih automobila visokih performansi ističe ga kao idealnog kandidata da vodi novu firmu kao glavni izvršni direktor. Kao izvršni direktor Rimac Grupe, Mate Rimac vodiće i Bugatti Rimac i novu diviziju, Rimac Technology.

Bugati Bugatti
Bugati Foto:Tanjug/Philipp Rupprecht, Rimac Automobili via AP

Globalno sedište Bugatti Rimac kompanije nalazi se u dosadašnjem sedištu Rimac Automobila u Svetoj Nedelji, na periferiji Zagreba, ali će s vremenom preći u nedavno najavljeni Rimac Campus, vredan više od 200 miliona evra, na 200.000 m2, u izgradnji u Svetoj Nedelji, koji će takođe biti sedište Rimac Technology-a.

Kampus, Hrvatska, Rimac, auto, automobil
Foto: Rimac Automobili

Budući da je gradnja počela, zajedničko istraživanje i razvoj budućih hiperautomobila Rimac Automobili i Bugatti će se odvijati u Rimac Campusu – koji bi trebalo da bude otvoren 2023. godine.

Bugatti Rimac u sklopu nove kompanije počinje da posluje s 435 zaposlenih, od kojih će 300 imati sedište u Svetoj Nedelji, a 135 u Molsheimu u Francuskoj. Osim toga, 180 ljudi na lokaciji Bugatti Engineeringa u Wolfsburgu podržaće novu firmu, od kojih će deo biti integrisan u Bugatti Rimac kancelariju u Nemačkoj. Rimac Technology će imati preko 900 zaposlenih, a Rimac Grupa će time zapošljavati preko 1.300 ljudi na različitim lokacijama.

Ko će još biti u ulozi čelnika Bugatti Rimca

Novi upravni odbor Bugatti Rimac kompanije imenuje Christophea Piochona za glavnog direktora za operacije (COO). Ranije je vršio dužnost generalnog direktora u Bugattiju i garantuje nastavak operacija u fabrici u Molsheimu. Larissa Fleischer postaje financijska direktora (CFO). Prethodno je bila upravnica kontrolinga u Porscheu u područjima digitalizacije i razvoja novih poslovnih modela. Emilio Scervo imenovan je glavnim tehnološkim direktorom (CTO), a prethodno je bio na istoj poziciji u Rimac Automobilima, gde se pridružio nakon bogate karijere kao tehnički direktor u Aston Martinu, McLarenu, Mercedes AMG-u i Ferrariju.

Rimac Automobili i Bugatti nastaviće da rade kao zasebni brendovi i proizvođači, zadržavajući svoje proizvodne pogone u Zagrebu i Molsheimu, kao i distribucijske kanale.

Rimac Technology će nastaviti s inovacijama, razvijajući sisteme i tehnologije vozila za mnoge globalne proizvođače automobila, s primenom tehnologije i u budućim modelima Bugatti i Rimac.

Komentarišući prvi dan poslovanja Bugatti Rimac kompanije, Mate Rimac, izvršni direktor, kaže: „Čast mi je što ću voditi ovu novu kompaniju koja objedinjuje snage dva brenda i započeti ono što će bez sumnje biti uspešno, revolucionarno i uzbudljivo novo poglavlje za sve uključene. Vrlo sam znatiželjan da vidim kakav će uticaj Bugatti Rimac imati na industriju, i radujem se razvoju inovativnih novih hiperautomobila i tehnologija.

Mate Rimac
Mate Rimac Foto:Grgo Jelavic/PIXSELL

„Teško je naći bolju kombinaciju od Rimca i Bugattija. Ono što svaka strana donosi na sto u smislu tehničke stručnosti, znanja i istorije razvoja automobila čini savršen recept. Agilnost i inovativnost Rimac Automobila savršena su dopuna Bugattijevoj istoriji u dizajnu i proizvodnji hiperautomobila koje postavljaju nove standarde. Već smo krenuli da razvijamo nove modele koje jedva čekamo da predstavimo javnosti, u pravo vreme.”, kaže Rimac.

„Uveren sam da smo pronašli pravu mešavinu iskustva i znanja, inovativne snage i timskog duha za menadžment nove kompanije“, rekao je Lutz Meschke, zamenik predsednika Izvršnog odbora i član uprave za finansije i IT u Porsche AG . „Zato sam vrlo optimističan. I budući da mi je projekat jako prirastao srcu, nastaviću pomno i strastveno da ga pratim i u budućnosti.“

Oliver Blume, predsednik Uprave Porschea, naziva ovo spajanje “savršenim rešenjem” za sve uključene: “Zajedno stvaramo automobilsku kompaniju visokih performansi. Uspeli smo da pozicioniramo tradicionalni brend Bugatti s njegovom harizmom za budućnost na način koji stvara vrednost. Bugatti čini fascinaciju i strast, a Rimac ima veliku inovativnu snagu i tehnološko znanje.“

Rimac, Bugatti, Porsche automobil
Foto:Rimac

Bonus video: Pogledajte prvu epoizodu „Vožnje sa Tinom i Nebojšom“: Zašto zaboravimo da vozimo po kiši?

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare