Foto: Mercedes-Benz

Dok sve veći broj proizvođača automobila objavljuje datume kada će se pozdraviti sa vozilima koje pokreću konvencionalni motori, u Dajmleru kažu da je trenutno prerano da govorimo o kraju za benzince i dizelaše kada njihova prodaja i dalje donosi velike prihode.

Glavna tema na automobilskom tržištu poslednjih godina su električna vozila. Ne samo što je Tesla najvrednija automobilska kompanija po tržišnoj vrednosti i što raste popularnost drugih kompanija koje razvijaju e-vozila poput Lucida i sličnih, već skoro svi investiraju velika sredstava u elektrifikaciju.

Foto: Promo

Znači li to da je kraj benzinaca i dizelaša neminovan? Stručnjaci automobilske industrije i analitičari slažu se da je zaista tako, ali ipak će proći još neko vreme dok električna vozila ne postanu dominantna na putevima. Isto smatraju i u Dajmleru čiji je predsednik uprave Ola Kallenius nedavno komentisao stanje na tržištu nakon što su iz Forda najavili kako će do 2030. prestati sa proizvodnjom automobila sa motorima sa unutarašnjim sagorevanjem na evropskom tržištu.

Iako je o Dajmler izneo plan da do 2025. godine u potpunosti elektrifikuje Mercedes, Ola smatra kako je ipak prerano razgovarati o kraju prodaje benzinaca i dizelaša i da to trenutno nema ekonomskog smisla jer nemačka kompanija i dalje najveće prihode ostvaruje od prodaje automobila sa motorima SUS.

Foto: Promo

„Zaradom od te prodaje kompanije mogu da finansiraju razvoj e-vozila. Mislim da je prerano definitivno reći kako će tržište izgledati u 2030“, kaže je Kallenius naglasivši regionalne razlike u potražnji za e-vozilima i infrastrukturi za punjenje.

Međutim, osim Forda, ima još nekoliko kompanija koje veruju da znaju kako će izgledati tržište 2030, barem što se njih tiče. Naime, Volvo je takođe najavio potpunu elektrifikaciju do 2030, dok je General Motors dao malo duži rok i planira da do 2035. prodaje isključivo automobile sa nultom emisijom.

Prvi čovek evropskog sektora brenda Nissan, Gianluca De Ficchy je pre nekoliko dana najavio da kako očekuje da će do 2023. polovina prodatih automobila njegove kompanije u Evropi takođe imati električne motore.

Što se budućnosti tiče i potpune elektrifikacije Ola kaže da situacija na tržištu i potpuna tranzicija na struju neće zavisiti samo od proizvođača automobila i potražnje na tržištu, već i od mreže punjača, regulativi, kao i zelenim izvorima energije.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar