Najpopularniji model rumunske kompanije će sa novom generacijom preći na električni pogon, a Dacia obećava pristupačan automobil koji neće imati benefite poput brzog punjenja ili velikog dometa.
Dacia Spring, prvi električni automobil ovog brenda, doživeo je veliki uspeh na tržištu zbog svoje niske cene, pa rumunska kompanija planira i električne verzije svojih najprodavanijih modela.
„Nova, četvrta generacija Sandera imaće električni pogon i na tržište stiže 2027. ili 2028. godine, a proizvodiće se do 2034. ili 2035. Ovaj model će biti predvodnik elektrifikacije našeg brenda i put ka nultoj emisiji“, izjavio je izvršni direktor brenda Dacia Denis Le Vot.
Plan rumunske kompanije je da zadrži lidersku poziciju u B segmentu, pa će električni Sandero će biti pristupačan i dostupan većini kupaca, ali nauštrb dometa i brzine punjenja.
Prema rečima prvog čoveka Dačije, električni Sandero će imati manji domet i sporije punjenje u poređenju sa rivalima u B segmentu, ali će zato biti i znatno jeftiniji od konkurencije. Kako on tvrdi, početne cene za električne automobile od 35 ili 40 hiljada evra znatno usporavaju proces elektrifikacije, a Dacia ima plan da kupcu ponudi jeftina i pouzdana vozila na struju.
Kada novi Duster debituje sledeće godine, svaki model brenda Dacia (osim Springa) će biti postavljen na CMF-B platformu Renault Grupe, a električni automobili će koristiti sličnu platformu CMF-BEV, koja je namenjena za vozila na struju.
To znači da će električni Sandero u principu biti Dačijina verzija novog Renaulta 5, koji će debitovati sledeće godine. Ipak, očekuje se da će Sandero biti znatno jeftiniji i da će se fokusirati na upotrebljivost i praktičnost.
Bonus video: Vozili smo prvu ikad hibridnu Dačiju – pogledajte šta nam se desilo