Foto:Shutterstock

Većina modernih automobila tokom vožnje auto-putem ima znatno veću potrošnju od fabrički deklarisane, a za vozače koji žele da uštede gorivo, nemački TÜV donosi pravilo i savet za efikasniju vožnju pri većim brzinama.

Koje brzine su najekonomičnije za vaš automobil? Svakako ćemo razviti svoju filozofiju i misliti da znamo odgovor na ovo pitanje, ali postoje pravila koja su već dokazana. Za većinu vozila važi pravilo da se ubrza do idealne brzine, prebaci u najviši stepen prenosa, vozi brzinom do 90 km/h i da se održavaju obrtaji motora između 1.500 i 2.500 o/min. Tada je potrošnja goriva najniža, a motor najmanje opterećen.

Što se tiče vožnje na auto-putu i ekonomičnosti, nemačka stručna organizacija TÜV preporučuje brzinu od 70 do 80 procenata maksimalne brzine – ali ne preko 130 km/h. Ovo pravilo (do 80 procenata maksimalne brzine) se odnosi na slabije automobile koji nemaju veliku maksimalnu brzinu. Automobil koji može da postigne maksimalnu brzinu od 150 km/h treba da ostane u rasponu brzine između 105 i 120 km/h.

Kako prenosi Revija HAK, otpor vazduha se sa većom brzinom povećava kvadratno, a ne linearno. Dakle, čak i malo povećanje brzine može izazvati mnogo veći otpor i potrošnju goriva. Na brzinama od oko 140 km/h, automobil troši natprosečnu količinu goriva. Na primer, Nemački automobilski klub (ADAC) je izračunao da automobili srednje klase troše do dve trećine više goriva pri brzini od 160 km/h nego pri brzini od 100 km/h.

Bonus video: Vozili smo novi Nissan X-Trail – Cena mu je fer i svima se sviđa, ali nudi li još nešto?