Nakon što je Alfa Romeo pre više od tri godine na tržište lansirao svoj prvi SUV - Stelvio, sada smo u situaciji da su na oglasima dostupni dosta jeftiniji, polovni primerci. Da je ovaj model dobar izbor, pa čak i u poređenju sa nemačkim konkurentima, pokazuje izveštaj sa opšteg pregleda nemačkog ADAC-a, gde se Stelvio vrlo dobro pokazao.
Kada se uporedi sa najbližom konkurencijom, on je nešto viši do Porsche Macana, i nešto niži od BMW-a X3. Karoserija koristi dosta aluminijskih delova, što ga čini lakšim, a ‘‘ispod kože‘‘ je dosta tehnologije, od kojih je najzanimljivija opcija pogona na zadnoj osovini kod verzije sa 2,2-litarskim dizel motorom, za razliku od ostalih modela u asortimanu koji imaju pogon na sva četiri točka, piše Auto Klub.
Kad smo kod motora, izbor se sastoji od dvolitarskog turbo benzinca sa 200, 250 ili 280 KS i 2,2-litarskog dizelaša sa rasponom snage od 150 do 210 KS. Za prave entuzijaste postoji i Quadrifoglio verzija u obliku benzinskog twin-turbo V6 agregata zapremine 2,9 litara koji proizvodi 510 KS i 600 Nm obrtnog momenta, sa pogonom na svim točkovima koji je pozajmljen od Maseratija.
Kao što biste od svake Alfe očekivali, Stelvio je kompetentan na putu. Zapravo je veoma sličan modelu Giulia, pa je svaka verzija motora impresivna. Snažnije dizel opcije su posebno odzivne, ali neki konkurenti, poput Audija Q5, ipak imaju nešto više snage.
Međutim, ono po čemu se Stelvio zaista ističe je upravljanje, koje je direktno i izuzetno brzo i sadrži fluidnost koja je retka u SUV segmentu. U svakoj situaciji oseća se stabilno i sigurno, dok je sa druge strane veoma zabavan. Loša strana je što će nekima biti previše tvrd, zbog čega će osetiti svaku neravninu i rupu na putu. Međutim, ogibljenje je toliko dobro odrađeno da ga nagle promene smera uopšte ne ometaju. Iako su suparnici unutra tiši, dodatna buka bi nekima mogla biti dobrodošla jer pruža atmosferu sportskog karaktera po kojem je Alfa Romeo oduvek bio poznat.
Varijante sa dizel motorima su ekonomičnije – 2,2-litarski sa 180 KS je jedina opcija koju možete dobiti sa pogonom na zadnjim točkovima, pri čemu prosečna potrošnja iznosi 5,5 l/100 km. Autoklub preporučuje dizel iste zapremine ali sa 210 KS, koji nudi nešto više snage, dok je ekonomičnost relativno slična.
Što se tiče opreme, osnovni Stelvio donosi aluminijske felne od 17 inča, kožni upravljač, infotejment sistem dijagonale 6,5 inča, automatsko kočenje u slučaju opasnosti sa prepoznavanjem pešaka, tempomat, prednje i zadnje parking senzore, električna vrata prtljažnika i automatska svetla i brisače.
Sedišta presvučena kožom i točkovi od 18 inča su opcija i deo ‘‘Luxury‘‘ ili ‘‘Sport‘‘ paketa, dok ‘‘Business‘‘ modeli dobijaju satelitsku navigaciju i ksenonska prednja svetla. Najviši paket opreme ima naziv ‘‘Speciale‘‘, koji uz sve navedeno dolazi sa alu felnama od 19 inča sa 10 krakova i crvenim kočionim čeljustima, preklopivim retrovizorima na vratima i grejanim kožnim sedištima.
Položaj vozačkog sedišta je izvrstan i višestruko podesiv, ali je vidljivost pozadi ograničena debelim stubovima i malim središnjim staklom. Napred postoji dovoljno mesta da se viši vozač i suvozač rastegnu, iako je prostor na zadnjoj klupi ograničen. Prtljažnik je sa svojih 525 litara veći od Macanovog, dok je nešto manji nego kod BMW-a X3.
Pouzdanost Stelvia još uvek nije potpuno istraženo područje. Ono što znamo jeste da Alfa Romeo poslednjih godina pati od nekih problema sa elektronikom, od električnog rada sedišta i poklopca prtljažnika do samog pokretanja automobila, a stariji modeli su posebno škakljivi. Pored toga, sve drugo je na relativno dobrom glasu.
Na našim prostorima očekivano su najpopularniji dizeli. Cene na oglasima za polovne automobile počinju od oko 24.000 evra za primerke koji su prešli oko 150.000 km. Primerci sa manje pređenih kilometara su skuplji, dok je snažna QV verzija sa 510 KS i oko 20.000 km na satu preko 60.000 evra. Novi primerci standardnog Stelvio modela, proizvedeni ove godine su oko 53.000 evra.
Bonus video: Gužva u Beogradu kod Londona
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: