Izvršni direktor Mazdinog evropskog odeljenja, Martijn ten Brink, osudio je političare u EU zbog prisiljavanja proizvođača da prodaju samo električna vozila i ignorišu druge potencijalne pogonske sklopove sa nultom emisijom štetnih gasova.
„Korporativni odgvoror je da ćemo biti spremni za sve zakone koji će biti na snazi“, izjavio je ten Brink za Top Gear kao odgovor na zabranu prodaje novih automobila sa motorima SUS od 2035. godine.
„Ali meni je izuzetno teško da shvatim, ne zato što ne volim električna vozila, ali ono što smatram sramotom jeste to što smo se odlučili za tehnologiju, a obično najviše inovacija dolazi kada postavite cilj, ali ne kažete inženjerima i programerima kako do njega treba doći“, dodao je čelnik Mazde.
„Imam problem sa činjenicom da su političari odlučili kako do toga treba doći i da je rešenje samo u električnim automobilima. Zar ćete jednostavno odbaciti sve ostalo? Čak i ono za šta još ne znate da postoji? Mislim da je to sramota političara. To nije njihov posao. Njihov posao je da zahtevaju budućnost sa nultom emisijom, ali kako će se do nje doći treba da se oslanja na preduzetništvo i kreativnost“, rekao je ten Brink, a prenosi N1.
Kao poređenje je povukao raspravu oko standardnih USB-C punjača za mobilne uređaje. „Sada kada je odlučeno da svi moramo da koristimo USB-C punjač, to je u principu kraj kreativnosti oko povezivanja. Da, srećan sam što nećemo imati otpad od kablova, ali zamislite koje su druge ideje ljudi mogli da smisle“, objašnjava čelnik Mazde.
„Japanci su takođe postavili ciljeve za neutralizaciju ugljeničnih gasova, ali oni uključujuju određena biogoriva i zeleni vodonik, a spremni su da probaju i stvari koje su nove, možda još uvek nisu tu. Ovde svi prestaju da ulažu u takve tehnologije jer ih zakon ne dozvoljava i mislim da je to velika greška. Mislim da je prodaja vozila sa nultom emisijom od 2035. u redu, ali da moraju isključivo da budu električna sa baterijama, mislim da je to šteta“, zaključio je Martijn ten Brink.
Bonus video: Vozili smo najveću, najluksuzniju i najsnažniju Mazdu ikada
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare