BMW, i4, kreš test, auto, automobil
Foto: Euro NCAP

Euro NCAP objavio je rezultate testiranja nekoliko novih modela, a može se reći da je električni BMW i4 najveći gubitnik. Ovaj model iz Minhena je dobio svega četiri zvezdice, a ova nezavisna organizacija nije zadovoljna sa bezbednosnim sistemima BMW-a i4.

I dok su Alfa Romeo Tonale, Kia Sportage, Cupra Born, Mercedes T-Klase i Citan Tourer dobili pet zvezdica, to nije bio slučaj sa modelima BMW i4 i Toyota Aygo X koji su dobili jednu ocenu manje.

BMW, i4, kreš test, auto, automobil
Foto: Euro NCAP

Iako to nije neobično za mali gradski automobil japanske kompanije, četiri zvezdice za BMW i4 zaista su razlog da se bavarska kompanija zapita gde je pogrešila.

Proizvodnja BMW-a i4 počela je u oktobru prošle godine, a mi smo nedavno testirali ovaj automobil i bili prilično oduševljeni. Ipak, nismo imali ideju da ovaj električni model ne ispunjava najviše bezbednosne standarde automobilske industrije. Euro NCAP je ipak imao neke pohvale za ovog „električara“ iz Minhena, pre svega povodom zaštite putničkog prostora u slučaju direktnog udesa. Vozač i suvozač su odlično zaštićeni od potencijalnih povreda kolena i butne kosti. Oni koji imaju decu ne moraju da brinu, jer je Euro NCAP saopštio da su se lutke visine 6-godišnjeg i 10-godišnjeg deteta kvalifikovale za maksimalan broj poena prilikom frontalnog i bočnog udara.

BMW, i4, kreš test, auto, automobil
Foto: Euro NCAP

Međutim, evropska sigurnosna organizacija nije bila zadovoljna sa sistemima bezbednosti i asistencije ovog modela. Električni sedan iz Nemačke dobio je rejting od svega 64 procenta za sisteme asistencije i 71 procenat u zaštiti pešaka i biciklista. Euro NCAP tvrdi da i4 koristi slične senzore kao i Serija 3 koju je ova organizacija testirala 2019. godine i da to verovatno objašnjava zašto ovaj električni automobil zaostaje na polju tehnologije izbegavanja sudara.

BMW, i4, kreš test, auto, automobil
Foto: Euro NCAP

Euro NCAP je bio zadovoljan sistemom automatskog kočenja u slučaju opasnosti koji je izbegao ili smanjio intenzitet udesa u nekoliko scenarija. BMW i4 je testiran u dve konfiguracije, sa prednjim i pogonom na sva četiri točka (eDrive40 i M50), a obe verzije su dobile svega četiri zvezdice.

Bonus video: Lansirali smo snimatelja u novom i prebrzom BMW-u i4

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar