Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Beograd je jedan od tek nekoliko evropskih gradova kroz koji direktno prolazi auto-put. To stvara nesnosne, svima dobro poznate gužve, pogotovo u letnjoj sezoni kada auto-putem kroz našu zemlju svakog vikenda prolazi preko pola miliona vozila. Ipak, po završetku obilaznice očekuje se da deonica od Bubanj Potoka do petlje "Beograd" bude pretvorena u gradsku saobraćajnicu.

Podsetimo da se od početka sezone, broj automobila na našim auto-putevima se iz vikenda u vikend povećavao, pa ih je tako od 18. do 20. juna bilo 608.714, od 25. do 27. juna 611.396, od 2. do 4. jula 646.592, od 9. do 11. jula 670.573, a od 16. do 18. jula 699.676. A krajem prošlog meseca, prema podacima „Puteva Srbije“, zabeležen je i rekord – 740.776 vozila je prošlo auto-putem kroz Srbiju za jedan vikend.

guzva, autoput
Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Po saobraćajnim gužvama u „špicu“ reklo bi se da auto-put kroz Beograd i sada liči na bulevar. Kako piše RTS, kada sledeće godine bude završena obilaznica oko Beograda, stvoriće se uslovi da auto-put od Bubanj Potoka do petlje „Beograd“ bude pretvoren u gradsku saobraćajnicu.

Da li to znači da će se od Bubanj Potoka do petlje „Beograd“ brže stizati kada ta deonica zvanično postane gradska ulica?

Pretvaranje auto-puta u bulevar, koji bi održavao Grad, trebalo bi da unapredi saobraćaj u široj gradskoj zoni.
Marko Stojčić, glavni gradski arhitekta, rekao je da će to značiti da će zaustavna traka postati dodatna traka gde god postoje prostorne mogućnosti s obzirom na to da ima dosta ulaza, odnosno izlaza na sam auto-put – „to su zone gde ne možemo da imamo treću traku“.

„Mahom će ona biti u funkciji u čitavoj dužini u oba smera, biće moguće na više mesta pristupiti toj saobraćajnici, što će značiti da ona neće biti prepreka koja je delila grad na dve celine“, rekao je Stojčić.
Stvoriće se uslovi i za nove priključke.

guzva, autoput
Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

„Neke od saobraćajnica u budućoj mreži da priključimo i time skratimo distance koje u današnjem tretmanu funkcionišu u kružnom sistemu gde vi morate da izađete na jedan izlaz i napravite veliko putovanje kroz urbani deo grada pa ponovo izađete na auto-put. Rang ove saobraćajnice će biti kao što je delimično izvedeni unutrašnji magistračni poluprsten“, kaže Stojčić.

Do kraja godine biće urađena studija o režimu saobraćaja u zaustavnim trakama, novim priključcima i načinu održavanja. Potom treba uraditi projekte za planirane izmene i, naravno, sve to izgraditi.

Da li će pretvaranjem auto-puta u gradsku saobraćajnicu gužve biti smanjene ili će, zbog bolje povezanosti, možda biti povećane, zavisiće i od toga koliko će vozača koristiti obilaznicu.

Bonus video: Gužva kod Bubanj potoka

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare