Reper Desingerica je poslednjih dana u žiži javnosti zbog kontroverznih poteza na bini, a sve su glasniji oni koji smatraju da bi njegovi nastupi trebalo da budu zabranjeni.
Dragomir Despić Desingerica, ovih dana je na meti brojnih kritika. Bilo je tu svega – od korišćenja sopstevenih patika kako bi „krstio“ mlade u publici, preko guranja svog stopala u masu ljudi kako bi je lizali, a poslednji u nizu su rendanje kačkavalja na publiku i pljuvanje u usta obožavaocima.
Da li je ovo za osudu? Mnogi kažu da jeste, iako isti ti mladi ljudi u publici ne dolaze protiv svoje volje na njegove nastupe. Moglo bi se reći i da Desingerica „samo“ testira granice svoje publike, ali u ovom tekstu akcenat će biti na tekstovima njegovih pesama.
Desingerica je na meti kritika i zbog toga. U svom poslednjem hitu pod nazivom „Rendalicca“ on repuje:
„Ja pijan sam kô đubre, samo kući vodi me/A dunju, a šljivu mi telo traži/Ja pijan sam kô svinja, samo mi se mazi/Ma, vrišti mi, bre, zmija, šta o meni ko će reći?/I što me, fuljo, lažeš da sam, liče, samo treći/Kô svinja jesam pijan, da, bauljam i ćarlijam/Ma, nisi, bebo, lepa, samo radi me rakija.“
„Ma, skini štiklice (Štiklice), moja lepotice (Lepotice)/Ma, skini minđuše (Minđuše), najlepša si pijana/Ma, skini štiklice, moja lepotice/Tike na nogice, najlepša si pijana“, repuje dalje Despić.
Da li su ovi stihovi skandalozni i neprimereni za mlade? I na ovo pitanje dežurni komentatori imaju potvrdan odgovor. Desingericu optužuju da promoviše blud i nemoral, kao i da veliča kriminal. Međutim, jednostavnim poređenjem tekstova njegovih pesama, sa drugim iz sličnog muzičkog žanra, lako je uvideti sličnosti.
Primera radi, Vojaye i Baka Prase u pesmi „VVS“ repuju sledeće:
„Preko duple linije, sve na meni VVS/Lambo, Brabus, vidi me, skini se da snimim te/Voom, voom, pali je to što radim najbolje/Zovem taksi, dolazi mi druga, ajde pali (Mrš)/’Oćeš poklone, ribo, ne zovem te/Da mi duvaš svećice, sad ga duvaj srećice.“
Dalje, u pesmi „Automati“, koju izvodi Nucci, slušamo ove reči:
„Ma sve bi htele da me u’vate na dete (Nucci)/Plavuše, brinete (Da?), mi lepe etikete (Šta?)/Da sam je*ô ovu, onu, da sam kreten/A meni treba tamnija, crna kô Arabija.“
U pesmi „Bebo 3“ isti izvođač otišao je korak dalje.
„Ku*ve, pare i droga, ne znam šta ću bez toga/Tura prva, druga, treća, brate, pijem kô stoka/Popio ceo bokal, napunio ceo lokal/Više ne znam ni koji, ko će da broji, pitaj Boga/Ona moli da budem čovek bolji/Na desne stavim soli, pa budem ja još gori/Kod mene uvek pare i droga, ja ne mogu bez toga.“
Nucci u pesmi „Bebo 2“ publici plasira sličan tekst:
„Ja ovde tek sam stigô, a odavno te prestigô/Pričaš ti o meni, ma beži mi, druga ligo/Pola scene je*ô, a da nije sе ni digô/Sa nogu dve-tri rokne, kad zovem – skoknе/Pa kada dođe tu, ja okrenem je na bok je/Skuvam kô njoke, pa tako dok ne budu mi mokre da ispravim im lokne.“
Istina, Desingerica je znanto eksplicitniji. U pesmi „Flecc“ repuje ove reči:
„Mlada si, shvati me, beži, ne prati me/Piše da loži je belo i batine/Ne sluša, zove, nudi da plati me/Cilja da dođem, ne bira načine/Troši se samo kad kevi je plata/Divlja i moli za crtu dva sata/Mene ne krasi odelo, kravata/Svuda u treši Desinger je tata/Je l’ ima neko pu*enje ku*ca ovde, a?“
Šta bi bio zaključak ove priče? Da li su novije generacije nepovratno uništene jer im se „servira“ ovakva muzika ili je shvataju prilično neozbiljno i ne dozvoljavaju da na njih utiče u realnom svetu?
Da li je Desingerica zaista najgori ili i brojni drugi akteri trenutnih muzičkih trendova šalju iste poruke, samo ublaženije? I da li je „krivo“ tržište na kojem je ovakva muzika jedina isplativa jer slušaoci to „žele“?
Je li sve ovo nepotrebno moralisanje, a sa decom će sve biti u redu? Pišite nam u komentarima šta mislite.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare