Šef Tesle Ilon Mask, predstavio je dugo očekivani robotaksi kompanije, nazvan "sajberkeb" (cybercab), u Varner Bros studiju u Burbanku, Kalifornija, u četvrtak uveče.
Vozilo futurističkog izgleda, sa dvoja vrata nalik krilima i bez papučica ili volana, dovezlo je Maska pred publiku željnu da čuje detalje o projektu koji on smatra ključnim za sledeće poglavlje Tesle.
Na događaju pod nazivom „Mi, robot“, milijarder je ponovio svoj stav da će potpuno autonomna vozila biti sigurnija od onih kojima upravljaju ljudi, i da mogu čak doneti zaradu svojim vlasnicima tako što će biti iznajmljena za vožnje.
Međutim, njegova projekcija da će proizvodnja „sajberkeba“ početi „pre 2027. godine“ pokrenula je pitanja o tome da li će Mask ponovo probiti vlastite rokove za isporuku potpuno autonomnog vozila koje može konkurisati rivalima kao što je „vejmo“, (waymo) u vlasništvu „Alfabet-a“.
„Trudim se da budem optimističan sa vremenskim okvirima,“ našalio se Mask tokom događaja dok je govorio o „sajberkebu“, za koji je rekao da će koštati manje od 30.000 dolara (23.000 funti).
Mask je takođe rekao da očekuje da vidi „potpuno autonomnu tehnologiju bez nadzora“ dostupnu u Teslinim modelima 3 i Y u Teksasu i Kaliforniji sledeće godine, „uz dozvolu gde god regulatori to odobre“.
Međutim, ta dozvola nije zagarantovana.
„To je veliki komad metala koji se kreće velikim brzinama po putevima, pa su sigurnosni rizici značajni,“ rekao je Samita Samanarajake, vanredni profesor inženjeringa na Univerzitetu Kornel.
Tesline ambicije u vezi sa autonomnim vozilima oslanjaju se na kamere koje su jeftinije od radara i LIDAR senzora, koji su tehnološki temelj mnogih konkurentskih vozila.
Učeći svoje automobile da voze, Tesla planira da koristi veštačku inteligenciju (AI) obučenu pomoću sirovih podataka koje prikuplja iz miliona svojih vozila.
Međutim, istraživačka zajednica „nije uverena da Teslin stil rada može pružiti sigurnosne garancije koje bismo želeli,“ rekao je Samanarajake.
Projekat sajberkeb je doživeo odlaganja, a prvobitno je trebalo da bude objavljen u avgustu.
Ovog leta, u objavi na X-u, ranije poznatom kao Tviter, Mask je rekao da je kašnjenje uzrokovano promenama u dizajnu koje je smatrao važnim.
U međuvremenu, konkurentski robotaksiji već funkcionišu na nekim putevima u SAD-u.
Tesla takođe izgleda kao da je na pragu da zabeleži prvi pad u godišnjoj prodaji, dok se konkurenti gomilaju na tržištu električnih vozila, čak i kada je prodaja oslabila.
Uprkos tom lošem okruženju, događaj u četvrtak je bio pun spektakla, uz robote koji plešu i služe piće posetiocima.
Mask je takođe predstavio još jedan prototip za „robo-van“, koji može prevoziti do 20 putnika odjednom.
Elegantni šatl „mogao bi biti način prevoza tokom narednih godina koji Tesla koristi,“ rekao je Dan Ajves, generalni direktor „Wedbush Securities“, koji je prisustvovao događaju.
Jedan analitičar je rekao da je događaj delovao kao korak unazad u prošlost, ali i kao signal za budući put.
„Mask je sjajno predstavio idealnu budućnost transporta koja obećava da će nam osloboditi vreme i povećati sigurnost,“ rekla je Džesika Koldvel, šef analitike u „Edmunds-u“.
Međutim, pozitivan ton nije zasenio ambiciju vremenskih rokova koje je naveo Mask.
„Mnogi se pitaju kako će to biti ostvareno sa praktične tačke gledišta,“ dodala je Koldvel.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar