Sud smanjio kaznu Informeru za priču „Đilasov krvavi haos“

Politika 23. jun. 202111:44 > 11:50
Podeli:
Dragan Đilas, Dragan Djilas, Dragan J. Vučićević
Foto: Goran Srdanov/Nova.rs/E-Stock/Dimitrije Goll

Apelacioni sud u Beogradu odlučio je da preinači prvostepenu presudu i umanji kaznu dnevnom listu Informer, koji je po tužbi lidera Stranke slobode i pravde Dragana Đilasa bio u obavezi da plati 100 hiljada dinara zbog navoda da lider SSP sprema “krvavi haos u Beogradu”.

Umesto 100 hiljada dinara, Apelacioni sud je odlučio da prepolovi kaznu Informeru izrečenu zbog lažne vesti i povrede ugleda i časti Dragana Đilasa.

Pročitajte još...

Tako je ovaj list osuđen na kaznu u iznosu od 50 hiljada dinara za tekst pod nazivom “Šifra rođendan”, odnosno navoda da Dragan Đilas, bivši predsednik Pokreta slobodnih građana, Saša Janković, lider Narodne stranke, Vuk Jeremić i tadašni opozicionar, a sada novopečeni naprednjak, Aleksandar Šapić, spremaju nerede na ulicama Beograda nakon beogradskih izbora 2018. godine. Naslov je dat zbog tvrdnje autora teksta da pomenuti političari spremaju “krvavi haos” na datum rođenja predsednika Srbije, Aleksandra Vučića.

Podsetimo, nedavno je Stranka slobode i pravde objavila da  su urednik Informera Dragan J. Vučićević i zamenik gradonačelnika, Goran Vesić u obavezi da plate ukupno 300 hiljada dinara zbog povrede ugleda i časti Dragana Đilasa.

„Prvo je Viši sud u Beogradu utvrdio da su navodi u tekstu pod naslovom „Đilas opet ispao majmun“ sa podnaslovom u kome je navedeno da je Dragan Đilas „optužio Srbiju da u Ukrajini prodaje oružije kojim ubijaju Ruse!, Vučić dao dokaze da to oružije nije prodavala država a Đilas ćuti kao pi..a“ potpuno „neistiniti jer tužilac (Dragan Đilas) nikada nije izrekao takvu tvrdnju“. Zbog navedenih laži, uvreda i povreda ugleda i časti sud je obavezao glavnog i odgovornog urednika Informera da Draganu Đilasu isplati 200.000 dinara, a u obrazloženju presude piše da je „ovakav način izveštavanja vulgarno vređanje i predstavlja kršenje apsolutno svih mogućih propisa i uzansi novinarske profesije“.

Gotovo u isto vreme Prvi osnovni sud u Beogradu je obavezao zamenika gradonačelnika Gorana Vesića da zbog povrede ugleda i časti Draganu Đilasu isplati iznos od 100.000. Goran Vesić je kažnjen, jer je u intervju portalu „Espreso“ koji je objavljen pod naslovom Đilasovci hteli da me ubiju optužio Dragana Đilasa da je ukrao 8 miliona evra na Bulevaru Kralja Aleksandra pri čemu takve tvrdnje „nije potkrepio nikakvim dokazom da je protiv tužioca (Dragan Đilas) pokrenut, vođen ili osuđujućom presudom okončan krivični postupak povodom tog događaja“. Prvi osnovni sud je na bazi dokaza i izjava ocenio da je Goran Vesić izneo netačne i neproverene informacija koje su „usmerena na ličnost tužioca“, istakli su prethodnog meseca iz SSP.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar