Foto: Promo/Predrag Petrović

U moru kriminalnih aktivnosti kojima građane Srbije gotovo svakodnevno obasipa ova neodgovorna, bahata i nestručna vlast, pomalo smo zaboravili na potpuno uništenje vazduhoplovstva u Srbiji, na gašenje jednog od stubova ne samo Srbije, već i čitave rеgije – JAT-a, avio-kompanije koja je decenijama unazad bila jedna od najuspešnijih avio-kompanija u svetu, napisao je Pokret Slobodne Srbije u svom saopštenju.

Građani Srbije nikada nisu dobili ni površne, a da ne govorimo o preciznim podacima vezanim za ugovorni odnos Vučića i njegovih arapskih prijatelja. Pokret Slobodna Srbija, preko svog Resornog Odbora za saobraćaj, koji je proteklih godina pokušavao da svim legalnim i dopuštenim sredstvima dobije podatke iz ugovora Vlade RS i Etihad Airwаys, potpisanog na svečanosti u Beogradu 1. avgusta 2014. godine, između Vlade Republike Srbije, Etihad ervejza iz Abu Dabija i Jat ervejza, sa svim prilozima i dodacima, kao i potpisima predstavnika ugovornih strana, još jednom podseća javnost i građane Srbije o činjenicama koje su nesporne, a čije posledice su finansijski osetili svi građani Srbije, dok je šteta za celokupni vazdušni saobraćaj u Srbiji nenadoknadiva.

Pročitajte još:

U tom smislu, Pokret Slobodna Srbija ukazuje:

– Da tekst ugovora nikada nije prezentovan građanima Srbije;

– Da su smenjeni sa svojih pozicija svi savesni i odgovorni radnici JAT-a, koji su odbili da
potpišu ugovor kojim JAT iznajmljuje avione novoosnovanoj kompaniji ER Srbiji;

– Da je JAT platio 800.000 evra za troškove boravka grupe „stručnjaka“ iz Etihada, koji su od
juna meseca 2013. godine boravili u hotelu Hajat, bez razloga i stvarne potrebe;

– Da je iznajmljene polovne avione Erbasa, na mesečnom nivou plaćao JAT, a ne Er Srbija,
odnosno njegov strateški partner Etihad;

– Da je nove uniforme letačkog osoblja Er Srbije platio JAT, a ne novoosnovana nacionalna
avio kompanija;

– Da je iznos od 300.000 evra za troškove unutrašnjeg uređenja prvog aviona Er Srbije, koje
je urađeno u Lufthanzi, platio JAT a ne Er Srbija ili Etihad;

– Da je troškove školovanja letačkog osoblja Er Srbije, koje je moralo biti obavljeno u
Etihadu zbog promene flote, platio JAT, a ne strateški partner ili novoosnovana kompanija Er Srbija;

– Da su svi pomenuti troškovi, s obzirom na to da su pali na teret JAT-a, povećali njegov ukupni gubitak za 2013. godinu, pa je umesto planiranih 20 miliona evra gubitka, on na kraju godine iznosio 80 miliona evra i da su sve te troškove u stvari platili poreski obveznici Srbije, a ne arapski strateški partner;

– Da je pomenuti gubitak JAT-a za 2013. godinu pokrila Republika Srbija iz budžeta, zato što je njen strateški partner Etihad pri potpisivanju ugovora o osnivanju Er Srbije izjavio i to uneo u ugovor „da su dugovi i socijalni program obaveza države Srbije“;

– Da je Etihad kao strateški partner Vlade Republike Srbije praktično oteo slotove ( slot je predviđeno vreme dolaska ili odlaska raspoloživo ili dodeljeno za kretanje vazduhoplova određenog dana na određenom aerodromu, prim.aut.) JAT-a na glavnim evropskim aerodromima, koje Etihad kao mlada i vanevropska avio-kompanija nije mogao da
obezbedi, pa je sve ranije slotove JAT-a Etihad u stvari dobio na poklon od JAT-a;

– Da je kredit u iznosu od 40 miliona evra, koji je Republika Srbija uzela od Etihada (od njihove banke), potrošen za potrebe Etihada, a ne novoosnovane nacionalne avio- kompanije Er Srbija.

Odgovore na ova i mnoga druga pitanja aktuelna vlast sasvim sigurno nikada neće dati dok je na vlasti, ali je važno da građani Srbije saznaju da takvim ponašanjem Vlade Republike Srbije, Etihad zapravo preuzeo strateške poslove JAT-a i preneo ih u Abu Dabi, a ne u nacionalnu avio- kompaniju kako je to saopšteno građanima Srbije.

Postavlja se pitanje da li je ugovor sa Etihadom ulaganje siromašne Srbije u privredu prebogatog Abu Dabija i kakva sudbina tek čeka Srbiju i srpskog radnika, ukoliko se ovakva praksa „uspešnog strateškog partnerstva“ nastavi i sa preostalim srpskim firmama.

Pokret Slobodna Srbija i njegov Resorni Odbor za saobraćaj je mišljenja da je ugovor Vlade Republike Srbije o strateškom partnerstvu sa Etihadom Vučićev poklon njegovom prijatelju šeiku, koji je dat po cenu uništenja nekada ugledne i bezbedne avio-kompanije kakva je bila JAT, sa tradicijom od preko 80 godina i svaljivanja svih troškova poslovanja novoosnovane avio kompanije Er Srbija na teret budžeta Srbije i njenih građana.

BONUS VIDEO: Uspon i pad Dijane Hrkalović

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar