Foto: Printscreen; Petar Vojinović

Petar Vojinović, urednik portala Tango six, rekao u jutarnjem programu "Probudi se" na TV Nova S da "mig 21", tip aviona u kojem su juče poginula dva pilota, retko prašta greške, te da je u tom slučaju moglo da se desi svašta, od propusta u organizaciji i planiranju leta do otkaza tehnike.

„Neki od komentara starijih pilota ukazuju da svaki četvrti ili peti pilot koji je leteo ovaj avion poginuo. On je projektovan da bude presretač. Ako ga analiziramo kao letelicu, to je jedna velika raketa, avion sa jako moćnim motorom, koji je dizajniran da brzo poleti, da presreće nekada i bombardere iz Hladnog rata. Njegov kokpit je analogan i veoma komplikovan i za ljude koji ga lete možemo reći da su vazduhoplovna elita. On retko prašta greške“, naveo je Vojinović.

On je rekao da je u ovom slučaju moglo da se desi svašta.

„Moglo je da bude propusta u organizaciji i planiranju leta, mogao je da bude otkaz tehnike, uprkos činjenici da je poleteo tehnički ispravan, moglo je da se dogodi da nešto otkaže tokom leta… Poslednji gubitak ovakvog aviona na uporediv način bio je 1996. je kada je uletela ptica u motor. Sledeći deo problema je lokacija i moguća visina“, izjavio je Vojinović.

Ministar odbrane Aleksandar Vulin je juče izjavio da ovaj avion nema crnu kutiju, a Vojinović kaže da „mig 21“ ima registar parametara leta.

„On registruje malo manje paranmetara nego ‘mig 29’, što će biti dovoljno da se utvrde neki osnovne položaji brzine i dinamika leta pred pad. Ono što ta crna kutija, tako da je nazovem, nema je registrator interne komunikacije između pilota i to će biti faktori u analizi ovog udesa“, rekao je on.

Upitan da li bi nisko letenje moglo da bude uzrok, on je naveo da ne možemo to povezivati bez dodatnih informacija kao neposredni uzrok, ali da možemo konstatovati da je bilo dosta udesa zbog sličnog razloga ranije.

„Vojno letenje u mirnodopskim uslovima bi trebalo da ima pododuran nivo discipline letenja i bezbednosti kao civilno, ali je ipak vojno letenje da li u ratnim ili u civilnim uslovima uvek malo agresivnije i za nijansu opasnije. Kad civili analiziraju ponašanje vojske i vojnih pilota, ti istandardi nisu toliko primenjivi, jer se od njih očekuje da budu malo agresivniji i sposobniji u upotrebama tih, a posebno ovog veoma komplikovanog aviona“, rekao je Vojinović.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar