Foot:privatna arhiva

Doljevčanin Željko Ristić (19) stradao je krajem 2020. godine nadomak svoje kuće u selu Šainovac kada je, dok se pešice vraćao sa posla, udaren vozilom “golf 2”.

Skoro pet godina niško pravosuđe pokušava da utvrdi ko je kriv za smrt ovog mladića, da li je to njegov rođak Miodrag Perić, vlasnik vozila koje je usmrtilo Željka ili je, kako se brani Perić, kobne noći za volanom bio njegov prijatelj Marko Disić. Nakon maratonskog sudskog postupka i Viši sud u Nišu priznao je da ovu misteriju ne može da reši pa je 24.marta 2024. godine  odlučio da Perića oslobodi obe optužbe, i za teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja i za nepružanje pomoći licu povređenom u saobrćajnoj nesreći. Međutim, postupajući po žalbi Višeg tužilaštva Apelacioni sud je krajem prošle godine ukinuo oslobađajuću odluku i naložio da se Periću ponovo sudi.

PROČITAJTE JOŠ:

Ponovljeno suđenje preuzelo je novo sudsko veće jer je prethodni sudija otišao u Apelacioni sud što još više otežava utvrđivanje šta se zaista desilo što je za posledicu imalo tragediju. Ono što je unelo dodatnu pometnju u ovaj slučaj a kod rodbine mladog Željka izazvalo sumnju da se sudi pravom krivcu  osim brojnih kontradiktornih iskaza je i nestanak video zapisa  koji bi sa apsolutnom sigurnošći mogli  da dokažu da li je Perić krivac.

Željkova majka Vesna, otac Dejan, deda Nikola i baka Dragica juče su se ponovo obreli u sudnici Višeg suda u Nišu očekujući odgovore na pitanja koja ih pet godina muče.

„Mnogo se plašim da u zatvor ne ode nevin čovek. Želim da krivac za smrt mog unuka bude kažnjen ali da to bude čovek koji ga je usmrtio. Ništa nam nije jasno, ni posle ovolikih suđenja. Želimo da se suđenje završi i da Željko dobije pravdu ali to se nikako ne dešava. Smatram da su u istrazi napravljeni brojni propusti, pre svega mislim na to što nisu sačuvani snimci sa puta kojim se “golf” kretao što bi sve rešilo i skratilo naše muke“, kazao je ovaj Doljevčanin.

Perić se tereti da je  28. decembra 2020. godine  oko 22:30 u stanju bitno smanjene uračunljivosti upravljao „golfom 2“ ne pridržavajući se saobraćajnih propisa, ugrozio saobraćaj i doveo u opasnost život sada pokojnog Željka Ristića.  Kako je navelo tužilaštvo,  on je ima  2.27 promila alkohola u organizmu a vozio je   brzinom od 70 km//h u delu puta gde je ograničenje 50 km/h. Izgubio je kontrolu za upravljačem,  prešao je vozilom u suprotnu traku, udario je Željka koji je od siline udarca pao na zemlju i zadobio tešku povredu glave i vrata, kičmene moždine, grudnog koša, povredu oba plućna krila i ekstremiteta od kojih je preminuo na licu mesta. Nakon nesreće nije ostao na mestu nezgode da ukaže pomoć mladiću već je otišao u Doljevac odakle ga je u  jedva svesnom stanju  u niški UKC transportovala doljevačka Hitna pomoć gde je i on zaposlen kao vozač.

Perić na sudu negira krivicu i tvrdi da je bio “onesvešćen od alkohola” te da je u vreme nesreće automobilom upravljao njegov suvozač Marko Disić. Na suočenju dvojica sada bivših prijatelja razmenili su optužbe ali u uvrede tako da ni njihovi iskazi nisu bili od pomoći sudu. Tužilaštvo je pokušalo da misteriju razreši analizom bioloških tragova što je trebalo da pokaže ko je od njih dvojice bio na mestu vozača i suvozača, ali je Viši sud prilikom donošenja oslobađajuće odluke smatrao da ni to nije dokazalo da je Perić vozač.

Tokom suđenja saslušani su i policijski službenici PS Doljevac a na okolnosti nestanka video zapisa.

„Video sam da je oko 22.35 sati  vozilo koje je imalo oštećenja koja su odgovarala onima na automobilu osumnjičenog, prošlo u pravcu Doljevca. Međutim, automobil se kretao suviše velikom brzinom da bismo ustanovili ko je bio za volanom“, objasnio je policajac Nebojša Ramić. Na pitanje sudije Mirka Draškovića zašto snimci nisu dostavljeni sudu, odgovorio je da više ne postoje jer se sami brišu posle sedam dana.

Doktor Darko Spasić, koji je bio u medicinskoj pratnji koja je Perića zbog teškog pijanstva zdravstveno zbrinula,  na prethodnom delu suđenja isticao je da je njegovo subjektivno mišljenje da on nije mogao da vozi.

„On je bio u konfuznom stanju, nismo uspeli da uspostavimo sa njim komunikaciju, mlatarao je rukama, nije mogao da pomera ni noge, ležao je na leđima. Po mom mišljenju, nije mogao da preuzima motoričke radnje, pa ni vožnju. Tokom transporta je izgubio svest a u jednom trenutku je povraćao“, objasnio je Spasić.

Sledeći glavni pretres zakazan je za 9. maj kada će biti saslušani  svedoci a na okolnosti u kakvom je stanju Perić zatečen nakon saobraćajne nereće, odnosno da li je bio u stanju da vozi.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar