Foto: Privatna arhiva

Dvojici Srba u Dubaiju, nedostajalo je da "posle grada svrate na pljeskavicu2, pa su otvorili sopstvenu hamburgernicu. Mimo svih očekivanja, potrefili su ukus kosmopolitskog grada, pa im posao "cveta".

Za deset godina koliko žive u Dubaiju, dvojica Kragujevčana i kumova, Milan Katanić i Stanko Nikolić, isprobali su sve svetske kuhinje, jela sa roštilja i razne gastronomske specijalitete. Ali, prema sopstvenom priznanju, ništa od toga nije imalo ni približan ukus srpskih pljeskavica na kojima su odrastali.

Nostalgija je radila svoje, a u svakom burgeru koji su probali, tražili su ,,ono nešto‘‘, što bi ih podsetilo na poznati ukus. Mladi i preduzimljivi, nisu mnogo promišljali, čas posla su sklopili ,,dil‘‘, dogovor overili rukovanjem i pokrenuli biznis sa pljeskavicama.

Foto: Privatna arhiva

Nije baš da im je bilo ,,moranje‘‘, pošto obojica imaju sopstvene poslove i u obavezama su ,,do guše‘‘, ali kažu, želeli su da probaju, pa šta bude.

Rizikovali su i nisu pogrešili.

Sada, ljudi čekaju u redu kako bi kupili njihov „serbian burger“. Svoju malu radnju, otvorili su u Global Vilidžu, jednom od najvećih zabavnih parkova na Bliskom istoku, koji danonoćno vrvi od ljudi, ali i ponude najrazličitijih kuhinja.

Foto: Privatna arhiva,,Na ideju je došao moj prijatelj i kum, Milan Katanić, koji već ima par projekata na tom mestu. Pokretanje posla je velika investicija i bilo je bolje da se krene udvoje. U početku, naše tradicionalno srpsko kumstvo nije obećavalo da bismo zajedno dobro radili, ali ispalo je blizu idealnog‘‘, kroz šalu je za Novu ispričao Stanko i dodao da je kum Milan „malo više kreativan“‘, a on ,,organizovan‘‘, pa dobro funkcionišu ,,tako pomešani‘‘.

Milan dodaje da je bilo početnog straha, kako će se srpske pljeskavice kotirati u sredini gde je, kako kaže, prisutna hrana „od Brazila do Japana“. Ali, rešili su da zagrizu, pa i po cenu „da posao propadne“.

„Sve ovo smo shvatili kao izazov. Naravno da uvek ima razmišljanja i pitanja – šta ako ne bude išlo? U prošlosti sam već imao par projekata slične prirode – i nije išlo. Tako da… već nam nije išlo, a od toga može samo bolje“, pozitivan je Milan.

Hamburgernicu nazvali „Tito“

Global Vilidž je nezaobilazna atrakcija za sve koji se nađu u Dubaiju, a naši sagovornici opisuju, da kroz taj zabavni park, dnevno prođe na desetine hiljada turista i lokalnog stanovništva. Verovali su u kvalitet pljeskavica, ali im je nedostajalo ime, koje će se izdvojiti u moru šljaštećih reklama, zvučnih naziva i poznatih brendova.

„Tito“ se, kažu, nekako sam nametnuo.

 

Foto: Privatna arhiva

,,Hteli smo da bude zvučno, upečatljivo i prepoznatljivo. I eto, ,,TITO‘‘ je nekako sve to, a usput budi i neku emociju kod naših ljudi. Danas, mnogi koji dođu, čak i oni koji su samo u prolazu pored našeg burgera, opale po koju fotku za društvene mreže i prijatelje. Cela politika i marketing Dubaija se svodi na to, da privuče turiste i strane investicije, a mi smo izgleda, sa Titom uboli pravu stvar‘‘, otkriva nam Stanko.

Sa roštiljskim menijem, nisu želeli mnogo da eksperimentišu i „mudruju“, pa u ponudi imaju samo dva proizvoda – pljeskavicu i gurmansku pljeskavicu. Obe idu „kao alva“.

„U našem receptu nema svinjskog mesa, što je idealno za ovo tržište. A, recept do kog smo mi došli je od majstora koji je svojevremeno pravio pljeskavice za Tita. Od toga je, na neki način i potekla ideja za naziv“, kaže Stanko.

Najveći „strah“ imali od zemljaka

Ovi, sada već uspešni preduzetnici u multinacionalnom Dubaiju, na samam početku nisu toliko strahovali od ogromne i jake konkurencije, koliko od zemljaka, koji, kako kažu, dobro znaju šta je pljeskavica.

Kada su položili ,,prijemni‘‘ kod ,,naših‘‘, sve ostalo je išlo glatko, pričaju ovi vedri mladići.

„Mi smo od starta verovali u naše pljeskavice, ipak smo odrasli na njima, i vidi nas kako smo lepi. Stanko je malo lepši, (vidi sliku – Milan levo, Stanko desno, prim aut), jer je on često jeo pljeskavice bez hleba“, nasmejao nas je Milan, a potom ozbiljno dodao, da je prezadovoljan timom ljudi sa Balkana koji pravi pljeskavice, te da je na štandu „uvek pozitvna atmosfera“.

Foto: Privatna arhiva

Stanko kaže i da ih stranci najčešće pitaju da im objasne razliku između srpske pljeskavice i američkog burgera, dok Milan dodaje da ih u takvim situacijama uvek puste da prvo probaju, pa da tek onda komentarišu.

„Kada probaju, i sami shvate lepotu naše hrane, zemlje i gostoprimstva. Ko je jednom probao, uvek nam se ponovo vrati“, potvrđuje Milan.

Ovi „naši“ momci, za Novu su se prisetili i svog prvog radnog dana. Pričaju da je na samom startu ,,tehnika zakazala‘‘, kasa nije htela da radi, a pljeskavice su bile spremne. Dok su rešili problem, stvorio se red ljudi koji su hteli da probaju srpski specijalitet. Od gužve su se, pričaju, malo i uplašili, ali im je i pored svih poteškoća drago što su tako počeli.

Foto: Privatna arhiva

„Nismo ni bili svesni koliko naših ljudi ima u Emiratima. Vidimo da su ponosni kada dovedu nekog novog stranca da proba našu hranu. Takođe, prilaze nam i stariji ljudi iz nesvrstanih zemalja, koji su studirali u Beogradu, Nišu… Dođu, progovore koju na sprskom i sete se studentskih dana. Samo pozitivne reči čujemo. Ukoliko 10 posto ljudi, koji su nam rekli da će posetiti Srbiju stvarno i dođe, ima da nam skoči BDP“, zaključili su ovi naši zemljaci i svojevrsni promoteri Srbije.

Foto: Privatna arhiva

Inače, Kragujevčani Stanko (35) i Milan (34), već 10 godina su u Dubaiju. Stanko je fitnes trener i vlasnik kompanije za personalne treninge, a Milan radi u industriji zabave i umetnosti kao ,,frilens‘‘ umetnik.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Svi komentari (0)