Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Beograd će dobiti novih 80 trolejbusa, najavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić i dodao da očekuje da će se naredne sedmice objaviti tender za kupovinu novih trolejbusa.

Vesić je najavio da će u šest narednih godina kompletno da ih obnove i dodao da već ove godine kupuju prvih 100 autobusa na prirodni gas, što znači da će Beograd imati sve autobuse na prirodni gas ili elektroautobuse.

„Suštinski, 2030. godine nijedno vozilo u gradskom prevozu neće ići na fosilna goriva“, rekao je Vesić.

Govoreći o metrou, Vesić je naveo da su naselja kroz koja će prolaziti prva linija metroa su Žarkovo, Trgovačka ulica, Banovo brdo, Požeška, centar Beograda, Savska ulica, Savski trg, Trg republike, Karaburma, Mirijevo, Višnjićeva, i to je suštinski najopterećenija saobraćajna trasa.

„Kada pravite metro, pokušavate da rešite saobraćajne probleme, a na ovaj način rešavamo našu najopterećeniju trasu, potez Bulevara vojvode Mišića gde prolazi oko 9.000 putnika u vršnom času. Sledeći je Bulevar despota Stefana sa 4.600, Višnjićeva sa 3.600 i Bulevar kralja Aleksandra sa 2.600 putnika. Gradimo istovremeno dve linije metroa. Izgradnja prve linije je započeta, a drugu ćemo početi 2023. godine, tako da će biti završene u rasponu od dve godine, prva linija 2028. godine, a druga 2030. godine“, rekao je Vesić gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, prenosi Beoinfo.

Druga linija obuhvata Ustaničku ulicu, Mite Ružića, Cvetkovu pijacu, Vojislava Ilića, Šumatovačku, Makenzijevu, Južni bulevar i dalje ka Novom Beogradu sve do Zemuna.

„Zajedno će ove dve linije metroa imati 42 kilometra. Sa ruskim partnerima proširićemo BG voz i tako dobiti 223 kilometara gradske i prigradske železnice sa 76 stanica, 500 polazaka dnevno. Ovim ćemo omogućiti povezivanje Mladenovca, Lazarevca, Sopota, Barajeva, Obrenovca i Surčina. Na prvoj liniji imaćemo četiri stanice za presedanje, ‘Makiš’, ‘Sajam’, ‘Pančevački most’ i ‘Karaburmu’, a na drugoj će to biti ‘Makenzijeva’ i ‘Železnička stanica u Zemunu'“, kazao je Vesić.

Vesić je podsetio da se u okviru ovog sistema radi novih 42 kilometra tramvajskih linija.

„Kada sve ovo bude gotovo 2030. godine, naš dominantni sistem biće šinski, što znači metro, tramvaji i BG voz. Na ulicama ćemo imati svega 500 autobusa jer neće biti potrebe da ih bude više“, rekao je Vesić.

On je precizirao da će postavljanjem linije metroa i BG voza građanima koji žive u Mladenovcu ili na Banovom brdu biti omogućeno da BG vozom u „špicu” idu na svakih 12, 13 do 15 minuta do centra grada, a van „špica” na 45 minuta. To znači da će Beograd prvi put biti saobraćajno integrisan, istakao je Vesić.

„Sada sa stanice ‘Vukov spomenik’ imamo tri polaska dnevno prema Lazarevcu i taj put se pređe BG vozom za 63 minuta. To će sve biti i brže kada budemo imali više polazaka, pošto ćemo sa današnjih 104 imati 500 polazaka, bolje pruge i brže kompozicije, tako da vama suštinski neće biti potreban automobil. Ideja je da se na svim tim velikim stanicama prave veliki parkinzi, kako bi ljudi tu ostavljali automobile i prelazili na metro ili BG voz“, objasnio je zamenik gradonačelnika.

Prema njegovim rečima, u ovom trenutku Kina gradi najviše metroa na svetu. Kada se pogleda broj kilometara koji oni urade, to je za nas nepojmljivo, ali i za svetske okvire, dodao je Vesić.

„Dobili smo sjajnu kompaniju koja ima ogromna iskustva u gradnji metroa, a takođe i drugog partnera iz Francuske – kompaniju „Alstom”. To je jedna od najvećih svetskih kompanija koja je opremila preko 40 različitih metroa u svetu svojim kompozicijama i opremom. Metro projektuje kompanija „Ežis”, koja je u svetu projektovala 16 različitih metroa. Dobili smo dobre kompanije i siguran sam da će naš metro biti dobar“, naveo je Vesić.

U 2030. godini imaćemo dve linije metroa, kompletno izgrađen sistem gradske i prigradske železnice, kao i proširenje tramvajske linije za 42 kilometra, naglasio je Vesić i dodao da to znači da će saobraćaj u Beogradu izgledati potpuno drugačije nego danas.

„Ugovor za izgradnju depoa potpisujemo u februaru, što znači da naredne godine počinje njegova izgradnja. Radićemo još jedan manji depo na Bežanijskoj kosi za drugu liniju, a onaj na Makiškom polju će biti najveći“, naglasio je Vesić.

Zamenik gradonačelnika je ovom prilikom pokazao „Večernje novosti” iz decembra 1970. godine i rekao da je tada prvi put najavljen metro.

„Ovo je 51. godina kako taj metro čekamo. Bilo je dobrih i loših vremena, ali ovo je istorijska stvar za Beograd i treba tome da se radujemo. Ovo je najveći infrastrukturni projekat u 21. veku u Beogradu koji će naš grad staviti u red velikih svetskih metropola koje imaju metroe. Mislim da drugi gradovi u Srbiji nemaju dovoljno putnika ni stanovnika za takvu vrstu saobraćaja, ali ono što je važno jeste to da se povezujemo preko železnice“, rekao je Vesić i dodao:

„Kada bude završena pruga od Železničke stanice Zemun do centra Surčina, odnosno do Aerodroma ‘Nikola Tesla’ i nacionalnog stadiona, moći ćete vozom da dođete iz Novog Sada na aerodrom, a kada bude završena pruga prema Nišu, to će moći da se uradi iz Niša ili Valjeva, Kraljeva, kao što to danas može u Nemačkoj. Ta vrsta povezivanja plus povezivanje auto-putevima svih delova Srbije sa Beogradom omogućiće dobar i ravnomeran razvoj Srbije.“

Bonus video – Protest na Makišu zbog izgradnje metroa

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar