Foto:Andreas Arnold / AFP / Profimedia

Učenici od 1. do 4. razreda svakodnevno će ići u školu, dok će učenici od 5. do 8. svakog drugog dana imati nastavu na daljinu putem Gugl učionice i RTS-a. Novina je i da 7. i 8. razredi, zbog ograničenog broja časova, neće imati imati muzičko, fizičko i likovno vaspitanje, pokazuje primer organizacije nastave u jednoj beogradskoj osnovnoj školi.

Osnovne škole u Srbiji bile su u obavezi da 27. avgusta razrade operavtivne planove u koji predviđaju organizaciju nastave u svakoj pojedinačnoj školi.

Najvažniji principi po kojima bi trebalo sa se organizuje nastava od 1. septembra jesu da se nastava za učenike od 1. do 4. razreda svakodnevno organizuje u koli, a da se za učenike od 5. do 8. razreda kombinuje sa nastavom na daljinu.

Za sve osnovce je preporučeno da časovi traju 30 minuta, kao i da se odeljenja koja imaju više od 16 učenika dele u dve grupe.

Foto:N1

Nošenje maski je za učenike definisano kao obavezno u svim slučajevima, osim u toku sedenja u školskim klupama.

Epidemiološke mere su se najviše odrazile na časove fizičkog i muzičkog, pa su tako na fizičkom zabranjeni grupni sportovi, a na muzičkom pevanje.

Kako su do sada prosvetni radnici i direktori navodili, jedan od najvećih izazova je bio napraviti raspored za profesore koji predaju u dve ili više škola, kao i organizacija nastave za veći broj grupa u istom broju učionica.

Foto:N1

Evo kako su tri problemi rešeni u jednoj od osnovnih škola u Beogradu, u čiji smo operativni plan imali uvid:

  • Učenici svih razreda, čiji roditelji ne žele da ih pošalju u školu, pratiće onlajn nastavu putem Gugl učionice, a za one koji ne odaberu tu opciju važiće sledeća pravila:
    1. Svako odeljenje se deli na dve grupe tako da u grupi nema više od 15 učenika.
    2. Svaka grupa ima svoju učionicu, odnosno tokom odmora nema promena učionica ili kabineta.
    3. Čas traje 30 minuta.
    4. Učenici od 1. do 4. razreda nastavu pohađaju u dve prepodnevne smene svakog radnog dana, do 4 časa dnevno.
    5. Učenici od 5. do 8. razreda nastavu u školama pohađaju u dve popodnevne smene svakog drugog dana, do 5 časova dnevno.
    6. Pauze između časova traju 5 minuta, a veliki odmor 10 minuta.
    7. Pauza između dve smene je 20 minuta i tom periodu se dezinifikuju učionice.

Što se tiče nastavnih predmeta, fizičko, muzičko i likovno, koji su kategorisani kao izborni, za učenike od 4. do 6. razreda je predviđeno da se održavaju kao dopuna do fonda od 25 časova.

Dete, maska, škola, troslojne maske
Foto: Shutterstock

Kod učenika 7. i 8. razreda nema mesta za izborne predmete, tako da su muzičko, likovno i fizičko vaspitanje u potpunosti isključeni iz programa.

Posebno je zanimljivo kako se za učenike starijih razreda nastava, u toku nedelje kombinuje nastavana u školi i nastava na daljinu:

  1. Nastava se organizuje po smenama (crvena/plava).
  2. Prve nedelje plava smena dolazi na nastavu ponedeljkom, sredom i petkom, a crvena smena na nastavi utorkom i četvrtkom. Sledeće nedelje je obratno.
  3. U danima kada učenici nisu u školi, prate nastavu na daljinu na RTS planeti.

U ovoj školi nastava na daljinu će se primenjivati i kada određeni broj učenika iz zbog bezbednosti po zdravlje nije u prilici da prisustvuje redovnoj nastavi u školi.

Osim praćenja programa na RTS-u, za nastavu na daljinu predviđeno je da se koristi aplikacija Viber, elektronska pošta, platformu za učenje Gugl učionica, kao i veb mesto za deljenje materijala za učenje.

Povezane vesti:

Što se tiče nošenje maski, važe sledeća pravila:

  1. Profesori nose maske sve vreme.
  2. Učenici sve vreme boravka u školi nose masku, ali ona se može odložiti u periodu kada učenik sedi u svojoj klupi i sluša nastavu.
  3. Masku učenik treba da nosi pri ulasku u školu sve do dolaska u klupu.
  4. Maska se obavezno koristi prilikom odgovaranja, svakog razgovora, bilo kojeg kretanja van klupe, odlaska na odmor ili toalet.

Zbog odsustva iz škole učenici neće morati da donose opravdanja lekara.

Ukoliko se neku učenik oboli od koronavirsa, nastava za ostalu decu iz odeljenja će se i dalje održavati u školi, s tim što će učenici moći da odluče da li nakon toga žele da se prebace na nastavu na daljinu.

Način na koji će tačno biti organizovana nastava imaće različite varijacije, koje zavise od resursa koje škole imaju na raspolaganju, ali i onoga šta svaki direktor nalazi kao nabolje rešenje.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare