Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić je danas kazao da će do jeseni, na beogradskim ulicama biti 700 novih autobusa i 125 tramvaja.
On je u pogonu GSP-a u Novom Beogradu kazao da je raspisana nabavka za 150 autobusa i da će najkasnije u junu biti raspisana za još 150 vozila – preneo je Beoinfo.
„Raspisana je i nabavka za 25 novih tramvaja, očekujemo nabavku još 100 tramvaja, a u toku je i nabavka 20 kombija za decu sa posebnim potrebama i za invalide“, rekao je on.
Šapić je rekao da toliko vozila nije odejednom bilo nabavljano poslednjih 30 ili 40 godina.
„Sa 300 novih autobusa koje kupujemo i još nekih 400 privatnika koji će ući od jeseni u javni prevoz , to je 700 novih vozila i 125 tramvaja na ulicama“, kazao je on.
Rekao je da se očekuje i kupovina novih trolejbusa, bez obzira što su izuzetno skupi, tako da će javni prevoz u Beogradu biti „potpuno promenjen“.
„Prošle godine, kada nam je stiglo 100 novih autobusa na gas, rekao sam da ćemo sav gradski javni prevoz u što kraćem periodu prebaciti sa dizela i nafte na gas, te da nećemo imati vozila starija od dve ili tri godine i u taj proces smo ušli“ – naveo je Šapić.
On je ocenio da je situacija sa privatnim prevoznicima sada bolja i da su i oni počeli da menjaju svoj pristup.
„Najvažnije je sada da oni potpisuju nove ugovore i to pod novim uslovima i okolnostima. Biće uslovljeni da do 1. septembra imaju više od 50% novih vozila, a da ostalih 50% vozila ne sme biti starije od sedam godina. Prema našoj proceni, u sledećih godinu i po dana, od privatnih prevoznika će oko 400 novih vozila ući u naš javni prevoz“, rekao je Šapić.
Po njegovim rečima, vozači GSP-a imaju veće plate nego ranije, a u planu je da im se omogući da rade pet dana nedeljno umesto šest.
„Nikoga nećemo otpuštati, ne računajući one koji prirodno idu u penziju. Priča kako mi uništavamo naš gradski prevoz je potpuno obrnuta. Želimo da ga ojačamo, da obezbedimo nova vozila, da vodimo računa i o usluzi koju pružamo, ali i o uslovima rada ljudi u njemu, jer ćemo samo na taj način imati javni prevoz na nivou kakav Beograd i zaslužuje“, naveo je Šapić.
BONUS VIDEO Zašto preplaćujemo tramvaje?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare