Privatni prevoznik "Strela" iz Obrenovca je Gradu Beogradu podneo zahtev za povećanje cene rada što će povećati troškove grada za 5,11 odsto, saopštila su danas četiri sindikata Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) Beograd.
„Strela“ je od oktobra prošle godine jedini prevoznik na teritorije opštine Surčin, a juna ove godine joj je Grad Beograd poverio javni prevoz putnika u opštinama Zemun, Palilula i Novi Beograd.
Sindikati zato kažu da „Strela“ koristi monopolski položaj da diktira cenu prevoza koja se isplaćuje iz budžeta Beograda.
Kako je navedeno, na sledećoj sednici Skupštine Grada Beograda, 16. septembra, na dnevnom redu će biti aneks ugovora sa „Strelom“ o povećanju cene rada.
Ukoliko to bude usvojeno, troškovi koji će Grad Beograd imati samo po osnovu tog ugovora biće veći za 5,11 odsto, odnosno 168 dinara bez PDV-a, umesto dosadašnjih 159 dinara po pređenom kilometru za solo autobus, 203 dinara umesto 193 dinara bez PDV-a za zglobni autobus i 126 dinara umesto 120 dinara bez PDV-a za svaki pređeni kilometar minibusa, piše u zajedničkom saopštenju sindikata GSP-a „Centar“, „Pravda“, „Sloga“ i Sindikata zaposlenih u javnom prevozu Beograda.
Sindikati podsećaju da je vrednost ugovora za prigradski prevoz putnika do opština Surčin, Lazarevac, Obrenovac, Mladenovac, Sopot i Grocku, zaključen pre nepunih godinu dana, vrednosti 69,1 milijarde dinara i da je nosilac tog ugovora privatni prevoznik „Strela“.
„Upravo ono što je sada na redu za prigradski prevoz, možemo očekivati da će biti praksa i za gradski – da privatni prevoznik koristi svoj monopolski položaj koji mu omogućava da diktira cenu prevoza koja se isplaćuje iz budžeta grada Beograda, sa isključivim ciljem maksimizacije profita privatne firme“, očekuju sindikati.
„Na taj način, svi korisnici javnog prevoza i građani Beograda postaju taoci interesa privatne firme, jer taj prevoznik ima ucenjivački potencijal da, ukoliko ne dobije traženu cenu prevoza, redukuje ili obustavi rad na svojim linijama, čime bi građani bili onemogućeni da koriste prevoz“, piše u saopštenju.
Zbog toga su sindikati GSP-a „Centar“, „Sloga“, „Pravda“ i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda upozorili čelnike Grada da sistem javnog prevoza može biti održiv samo uz reformisanje i ulaganje u javnog gradskog prevoznika i uz postavljanje jasnih standarda i kriterijuma za izbor privatnih prevoznika koji treba da budu ispomoć gradskom prevozniku, a ne glavni prevoznik u gradu.
„Na kraju, dolazimo i do zaključka da su ovakvi privatni prevoznici značajno skuplji za sve Beograđane u odnosu na GSP i da će grad bez ikakve zadrške plaćati takvim prevoznicima svoje usluge“, ocenjeno je u saopštenju.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare