U saobraćajnoj nezgodi koja se dogodila sinoć u Borskoj ulici na Miljakovcu, teže je povređena jedna osoba koja je, s obzirom da srednja vrata nisu bila zatvorena, ispala iz vozila u pokretu. Vladimir Momčilović, vanredni profesor Saobraćajnog fakulteta, navodi da je česta praksa da se isključuje senzor kada je nešto neispravno na vozilu kako bi se ubrzalo odvijanje javnog prevoza.
„Moramo da pazimo na ispravnost vozila. Sva vozila namenjena gradskom prevozu moraju da imaju sisteme koji sprečavaju pokretanje vozila kada vrata nisu propisno zatvorena. To je rezultat dugogodišnjeg iskustva, da kad je nešto malo neispravno na vozilu, kada vrata ne dihtuju dobro, oni gledaju da isključe senzor da bi ubrzali odvijanje javnog prevoza. Sad se pokazalo da to može da bude jako opasno po putnike i javni prevoz u Beogradu“, govori za N1 vanredni profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, Vladimir Momčilović.
Momčilović dodaje da je u zoni vrata u autobusu zabranjeno zadržavanje i da kada je gužva, vozač može da bude u situaciji da nema preglednost da li su vrata dobro zatvorena.
„Zbog toga postoje u autobusima ti blokatori koji sprečavaju pokretanje vozila. Sistemi i mehanizmi za aktivaciju vrata nisu uvek ispravni, to je dugogodoišnje iskustvo sa lošim održavanjem i problematičnim nabavkama rezervnih delova“, kaže on.
Momčilović navodi i da gradska uprava ne bi smela da dozvoli da taj sistem na vozilima bude neispravan.
„Problem sa led reflektorima na vratima je što možete da osvetlite taj prostor oko vozila ali je pitanje da li će vozač imati preglednost na tom delu. Ovde se desila iznenadna stvar da neko ispadne iz vozila dok se ono kreće. U ovom slučaju led svetlo ne bi pomoglo, možda video nadzor – da, ali danas zahtevate od vozača kada pokrene vozilo da bude usresređen na saobraćaj i ispred sebe. Taj blokator služi da ga spreči da pokrene uopšte vozilo dok nisu sva vrata zatvorena i na tome moramo insistirati“, dodaje on.
Ipak, on dodaje da se vozači nekada ne pridržavaju pravila.
„Imate nekada i te prolaske kroz crveno svetlo zbog gužvi, to ne sme da se toleriše. Ako imamo veče gužve nije poenta da vozači žure i kreću sa stajališta nepropisno zatvorenih vrata nego treba korigovati redove vožnje“, navodi.
Momčilović savetuje da kada vozilo kreće sa stajališta, treba se odaljiti od vrata, dobro se uhvatiti za rukodržače i upozoriti vozača ukoliko su vrata otvorena jer ne može vozač sve predvideti.
Podsećanja radi, putnica (78) ispala je sinoć oko 18 sati iz autobusa na liniji 50 u Borskoj ulici na Miljakovcu u Beogradu. Kako nezvanično saznaje N1, nezgoda se dogodila kada su se otvorila vrata vozila prilikom kretanja sa stajališta.
Prema informacijama Nova.rs, vozač autobusa privatnog prevoznika „Banbus“, u sastavu konzorcijuma „BG bus prevoz“ iz nehata je potom prešao točkom autobusa preko putnice.
***
BONUS VIDEO – Dan uživo (12.11.2024)