Foto: N1, Nova.rs

Beograđanka Gorana Bigović prolazi čitavu agoniju kako bi nakon promene prezimena dobila novu zdravtsvenu knjižicu. Tu misiju je počela krajem avgusta i još je nije završila. Reč je o trudnici, što ovoj priči daje dodatnu težinu. Njena priča nas je inspirisala da svima koji se zateknu u sličnoj situaciji i problemu pojasnimo sve procedure i to kako da stignu do lekara dok beskrajno čekaju na novu zdravstvenu knjižicu.

Goranina muka počinje kada je 28. avgusta prošle godine u Zavodu za zdravstvenu zaštitu Stari grad predala zahtev za izdavanje zdravstvene knjižice zbog promene prezimena. Tada joj je  rečeno da će knjižica biti gotova za četiri meseca. Po isteku tog roka ona opet odlazi u tu filijalu da proveri šta se dešava i zašto knjižica još nije urađena. Suočava se sa dobro poznatom sportskom disciplinom u Srbiji – „prebacivanje loptice u tuđi teren“.

„U filijali kažu da su predali zahtev i da nije do njih, nego do Zavoda za izradu novčanica. Kontaktirala sam na mail i RFZO gde su mi rekli da moram da se obratim direktno filijali“, objašnjava Gorana čitav lanac prebacivanja odgovornosti.

„U međuvremenu sam zatrudnela a knjižicu još nisam dobila. 24. februara sam zvala i Zavod za izradu novčanica koji su proverili i potvrdili da kod njih nema nijedan podnet zahtev sa tim podacima, nema nijedan zahtev na čekanju ili u kašnjenju. Došla sam ponovo, trudna u Zavod za Zdravstvenu zaštitu Stari grad da vidim šta se kod njih dešava. Šefica mi je rekla da sistem ne radi već šest meseci i da toliko nijedan zahtev nije prosleđen i da oni ne znaju kada će to biti uopšte“, agonija se nastavlja od filijale do RFZO i obratno.

„Ja više nemam kome da se obratim“, požalila se našem portalu Gorana, nakon što je, kako tvrdi, pisala i Ministarstvu zdravlja, i  odeljenju za zdravstvenu inspekciju i niko joj nije odgovorio.

Procedure i kako do lekara?

Gorana nije jedina koja je imala ovakvo iskustvo i nije jedina koja se pita šta kada ostanem bez zdravstvene knjižice? Iz RFZO nismo dobili odgovor u vezi sa njenim konkretnim slučajem i problemom, ali je, ipak, stiglo objašnjenje o tome kako možete kod lekara ukoliko vas zadesi ovakva situacija.

Kada dođe do gubitka zdravstvene kartice, odnosno promene prezimena, osiguranik ili poslodavac (ukoliko je lice u radnom odnosu ili je nosilac osiguranja u radnom odnosu) mogu podneti novi zahtev za izradu KZO u ispostavi Republičkog fonda u kojoj je lice osigurano, uz uplatu predviđenih sredstava : bez dostave na kućnu adresu 400 RSD, a sa dostavom na adresu 481 RSD. Više detalja o načinu uplate možete naći na: Sajtu RFZO.

Iz te zdravstvene službe napominju i da se ukoliko je lice nezaposleno ili penzioner, zahtev podnosi lično, ali takođe u ispostavi Republičkog fonda u kojoj je ta osoba osigurana.

Nakon podnošenja zahteva, potrebno je da osiguranik u nadležnoj ispostavi zatraži potvrdu, na osnovu koje se ostvaruju sva prava iz zdravstvenog osiguranja do uručenja  knjižice zdravstvenog osiguranja.

Zahtev se može podneti i elektronski, ali je potrebno da se osiguranik kao fizičko lice registruje na portalu eUprava www.euprava.gov.rs/eusluge i prati dalja uputstva za podnošenje zahteva za izradu KZO. Prilikom podnošenja zahteva neophodno je da sa spiska filijala i ispostava RFZO odaberete svoju matičnu filijalu/ispostavu, a kao i kod podnošenja zahteva na šalteru RFZO, potrebno je da se obratite nadležnoj ispostavi RFZO za izdavanje potvrda PZK, na osnovu koje se ostvaruju sva prava iz zdravstvenog osiguranja do uručenja KZO. Ova potvrda se može zahtevati i mejlom.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar