Da li možete da zamislite da u 21. veku u Beogradu živite bez struje šest dana? Ne možete sigurno, a nije mogla ni Katarina Mitrović iz beogradskog naselja Zvezdara sve dok je zaista nije zadesila ta muka. Naime, u njenom stanu je prošle nedelje nestala struja, a na njene apele "Elektroprivreda Srbije" nije reagovala ni posle drugog dana, zbog čega je bila prinuđena da boravi u hotelu. EPS se pravdao da njen problem nije u njihovoj nadležnosti, a tek kada je uputila bezbroj mejlova na njihovu adresu i na zaposlene firme ponaosob, dobila je struju. Ne zna ko je rešio problem, ali zna da će joj svi troškovi biti refundirani. Tako su bar rekli.

Koga muka natera da ima dublja posla (osim plaćanja računa) sa „Elektroprivredom Srbije“, taj psihički ni nakon razrešenja problema ne može da se oporavi.

Primer je Beograđanka Katarina Mitrović sa Zvezdare koja je provela šest dana bez struje i koja je potrošila i novac i živce. A zbog čega – to ne zna ni ona, osim da EPS nije nadležan za njen problem, što joj je nagovešteno u mejlu.

Ali, zašto onda građani Srbije plaćaju račune za utrošenu struju na račun EPS-a, ako ista ta firma ne želi da rešava njihove probleme sa električnom energijom? To se pita i Katarina, zbog čega je, između ostalog, i želela da njeno iskustvo objavimo na portalu Nova.rs.

PROČITAJTE JOŠ:

Jutros je dobila struju, a danas i zvanično izvinjenje direktora distribucije na Banovom Brdu.

Rečeno joj je i da će joj EPS-ov podizvođač u čijoj nadležnosti je bilo rešavanje ovog problema, refundirati nastale troškove.

A šta se zapravo desilo?

Katarina je borbu sa srpskom državnom kompanijom „“Elektroprivredom Srbije“ počela 19. aprila, kada je u večernjim satima, nakon što se vratila iz grada, uvidela da nema struje. Pošto je bilo kasno, obratila se komšiji koji je po zanimanju električar, kako bi joj, makar donekle, rekao u čemu je problem s obzirom da je samo njen stan (od ukupno 19 u zgradi) bio bez struje.

„U decembru prošle godine su u mojoj zgradi zamenjena stara brojila i uvedena nova na daljinski pogon. Kada sam uočila da nema struje, komšija električar je došao i pogledao brojilo i moj stan i ustanovio da je to kvar za distribuciju. Razume se da sam tu uslugu platila. U toku te večeri dva puta sam pozvala EPS, na broj telefona za prijavu kvarova 011 3957 799. Prvi put mi je izvesna dama rekla da imaju mnogo problema sa brojilima na daljinsko upravljanje, da nisam jedina i da ona ne zna kako da mi pomogne. Drugi put javio mi se gospodin raspoloženiji za razgovor, ali mi je rekao da je greška u brojilu i da moram da sačekam ponedeljak ujutru“, objašnjava naša sagovornica.

Katarina Mitrović Foto: Privatna arhiva

Rečeno joj je da postoje dve mogućnosti zbog čega je došlo do nestanka struje, ali ne i da će joj ista biti uključena.

„Prva je da je greškom izdat nalog da mi se struja isključi iako ništa ne dugujem, a druga da je brojilo pokvareno odnosno da je najverovatnije pala sklopka. Nije mi bilo druge nego da se iselim iz sopstvenog stana i odem u hotel na Banovom brdu tik uz nadležnu distribuciju“, kaže ona.

U ponedeljak ujutru, Katarina je krenula i fizički u rešavanje svog problema.

„Službenik na šalteru je proverio moj EDB i potvrdio da nikakav nalog u vezi mog brojila nije poslat, tj. da mi struja nije isključena jer svoje obaveze izmirujem na vreme. Rekao mi je da ne može da mi pomogne jer oni nisu više ista firma???!!! Preporučio mi je da lično odem u novu zgradu distribucije ispod Plavog mosta i tamo razgovaram sa majstorima. Pokušala sam i to, ali to je tvrđava u koju ovakvi kao ja sigurno nemaju pristup. Ja sam oko devet časova u distribuciji podnela i zvaničnu reklamaciju na šalteru broj 7 i dobila markicu“.

Foto: Privatna arhiva

Dok je čekala odgovor iz EPS-a, Katarina je ponovo pozvala električara kako bi i na dnevnom svetlu pogledao njeno brojilo. A onda se „bacila“ na slanje mejlova.

„Ustanovio je da je ipak do brojila. Razume se da sam i to platila. Preostalo mi je samo da čekam, ali to je bilo nemoguće u stanu jer, kako da funkcionišem ako nemam struju? Svi pokušaji da razgovaram sa zaposlenima na šalterima završili su se odgovorom. ‘Mi nismo ista firma, mi ne možemo da vam pomognemo!’ Nezvaničnim putem došla sam do mejla [email protected] i rečeno mi je da im pišem. Pisala sam im tog podneva, ali nikakav odgovor nisam dobijala, a vreme je prolazilo“, priča Katarina svoju agoniju.

PROČITAJTE JOŠ:

Daljim istraživanjem i upornošću, preko svog rođaka, došla je do električara koji je zaposlen u distribuciji na Banovom brdu. On joj je, iole, „otvorio oči“.

„On je jedini pokazao razumevanje za moj problem i potvrdio mišljenje svog kolege da se radi o neispravnom brojilu i sklopki. Dodao je da je reč o podizvođaču firmi ‘Ful Elektro D.O.O.’. O kvalitetu te firme možete i sami da zaključite. I on je ponovio da su to dve ili čak više firmi u okviru EPS-a. Probao je da mi pomogne preko svog šefa i koleginice koja je zadužena za kontakt sa podizvođačima, ali ja i dalje nisam dobijala struju u stanu“.

Foto: Privatna arhiva

Njen život je, kako ističe, sve do jutros bio potpuno blokiran – em nije imala struje, em je upala u velike troškove prouzrokovane nestankom iste.

„Moj život je bio blokiran, a ja sam, naravno, morala da radim i funkcionišem. Moja dosadašnja šteta prelazi 40.000 dinara – račun za hotel, električar, hrana koja je propala u zamrzivaču i frižideru. Sve ukupno poražavajuća situacija, a ja sam kažnjena što redovno plaćam struju, kao i ostale račune, razume se. Dakle, na računu koji mi uredno stiže svakog meseca stoji ‘Elektroprivreda Srbije’. Zašto bi mene kao građanku moralo da zanima koliko izvođača i podizvođača postoji u okviru EPS-a, koga oni sve angažuju i slično. Ako je EPS vlasnik brojila valjda treba i da ga održava i da mi omogućava redovno snabdevanje strujom, zar ne?“, pita se ona.

Foto: Privatna arhiva

Ona je, kako navodi, jutros dobila mejl odnosno odgovor od „Elektroprivrede Srbije“ da joj dostavljaju odgovor ogranka Banovo brdo.

„Naveli su da će 24. aprila hitna služba za održavanje mernih mesta izvršiti zamenu mernog uređaja. Da li su oni u međuvremenu bili ili ne, da li su daljinski podesili ili nešto drugo, ne znam, ali ja sada imam struju. Da li mi je uključena struja nakon što sam noćas prosledila mejl s mojim problemom svim direktorima EPS-a, i snabdvanja i proizvodnje, pored još mnogih drugih i mejl adresa, ne znam. Pisala sam i toj firmi podizvođaču radova. Ko je meni, dakle, rešio problem, ne znam, a volela bih da znam zbog svih onih starih ljudi koji nemaju internet i ne znaju da šalju mejlove. Kome oni da se obrate ako ih zadesi ovaj problem?“, pita ona.

Katarina dodaje da su njenoj majci iz distribucije, nakon nekoliko poziva koje im je uputila, rekli da „rešenje problema zavisi samo od dobre volje podizvođača da urade posao“.

„To znači da sam teorijski ja i bilo ko u Srbiji mogla ostati doživotno bez struje. Ova ekipa iz EPS-a nema kontrolu nad njima, zanima me o čemu se radi? Može li da postoji bolja koordinacija u smislu zaštite potrošača jer su oni apsolutni monopolisti i nemamo nikakav izbor? Svi, a naročito mi u gradu koji ne možemo da ugradimo solarne panele, niti da se grejemo na drva, kome da se obratimo ako nam nestane struja? Ako mi plaćamo račun ‘Elektroprivredi Srbije’ jer nama samo to ime stoji na svim računima koje primamo, onda oni moraju biti odgovorni nezavisno od toga koliko firmi izvođača, podizvođača i ostalog deluje u okviru njih. Očekuju od nas da do 28. ili 29. svakog tekućeg meseca uplatimo sumu koju smo dužni, njih ne zanima kako smo to zaradili, bitno je samo da taj novac legne na njihov račun. E pa isto tako je i nama važno da oni na čiji račun uplaćujemo, nama omoguće struju i rešenje bilo kog problema u vezi sa istom u svakom trenutku“, poručuje ona.

BONUS VIDEO: Uvećani računi za struju, rok za žalbe istekao: Kako smo stigli od propusta do popusta?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare