Agonija građana Srbije zbog neopravdano uvećanih računa za struju se, kako se čini, privodi kraju ili je Beograđanin Zoran Z. samo imao sreće pošto je sedam dana nakon što je uložio žalbu na nenormalno veliki račun iz februara u iznosu od 60.543 dinara, dobio novi, onaj pravi - 3.967 dinara. Dakle, bitka protiv Elektroprivrede Srbije i te kako može da se dobije, naš sagovornik je primer.
Prestali smo da brojimo koliko dugo se „Elektroprivreda Srbije“ igra sa računima potrošača, kojima naplaćuje utrošak električne energije i po tri, četiri pa i dvanaest puta više nego što bi trebalo.
Zoran. Z. iz Beograda kom je za potrošnju električne energije u februaru stigao račun koji je čak 12 puta veći od uobičajenog, odnosno iznosi 60.543 dinara, uspeo je da pobedi u toj „igri“.
Nakon što se već sutradan požalio ovom javnom preduzeću zbog uvećanog računa, posle sedam dana stigao mu je račun sa realnom potrošnjom električne energije u iznosu od 3.967 dinara.
Kako je uspeo da se „izbori“ za pravdu, ovaj uporni Zemunac priča za Nova.rs.
„Šta da vam kažem osim da je potrebno puno strpljenja i jaka volja jer ako ste sigurni u nešto, morate u tome da istrajete. Naravno da račun od 60.543 dinara nisam želeo da prihvatim ni u najluđim snovima jer je prosto nemoguće. Živim sam, samo noću palim TA peć i veš mašinu, nemam druge mašine koje rade po tri-četiri sata i troše struju… Logično je bilo da su radnici pogrešno očitali brojilo“, kaže nam Zoran.
Zoranu je 13. marta stigao februarski račun za struju koji je bio čak 12 puta veći od prethodnih računa. Stoga je „poslušao“ uputstvo sa računa i već sutradan otišao u ekspozituru u Zemunu i podneo prigovor.
Kaže da mu je radnica na šalteru rekla da je očigledno da je u pitanju greška, te da popuni reklamaciju i da očekuje odgovor. Mislio je, naravno, da od toga nema ništa, makar u nekom bližem periodu.
„Moram priznati da sam se prilično iznenadio. Nisam očekivao da će mi posle samo sedam dana stići novi račun za isti obračunski period, ali sa realnim utroškom struje. Ipak sam čitao na portalima da se građani danima vuku po zgradi EPS-a, čekaju u redovima kako bi uložili reklamaciju i da i po nekoliko meseci ne dobijaju odgovor. Izgleda da sam imao sreće“, smatra on.
Zoran je primer da javno preduzeće „Elektroprivreda Srbije“ mora da ispravi grešku koje je napravilo. I to ne samo prema ovom Beograđaninu, nego prema svim građanima koji su stajali u redovima i podnosili reklamacije, kao i onima koji su to učinili onlajn.
„Verujem da ih je hakerski napad dosta poremetio, ali svakako treba da ispitaju svaku reklamaciju koju dobiju. Verujem da sam fenomen zbog ovakvog iznosa, pa su možda zbog toga brže-bolje pristupili ispravljanju greške, ali isto tako je važan i onaj račun koji je uvećan za 1.000, 2.000 dinara. Svi smo mi građani ove zemlje, isti i jednaki“, kaže Zoran.
Podsetimo, građanima Srbije prethodnih meseci računi za struju su neuobičajeno kasnili, usled hakerskog napada na sistem Elektroprivrede Srbije.
Iako su iz Elektrodistribucije (EDS) uveravali da napad ne utiče na njihov sistem koji očitava brojila, u praksi se pokazalo da to nije tačno.
Našem portalu javilo se mnogo oštećenih potrošača.
Setimo se Beograđanina Milana kom je pre više od dva meseca stigao račun za struju od svega 468 dinara, a na njemu je pisalo da u decembru nije potrošio ni jedan kilovat.
Sledećeg meseca, pak, dobio je dobio dva računa od EPS-a i to u iznosu od ukupno 26.000 dinara.
Tu je i Nikola koji nije ni boravio u stanu, a stigao mu račun u iznosu od 17.000, pa Naim koji je, blago rečeno, bio šokiran zbog januarskog računa za struju koji je bio skoro sedam puta veći od uobičajenog.
A ako ste i vi u sličnoj situaciji kao i oštećeni građani, pogledajte DETALJNO UPUTSTVO kako možete da reklamirate račun za struju.
BONUS VIDEO: Redovi u EPS-u, ali ne zbog plaćanja:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare