Vukašin Obradović Foto: Nova S

Da li znate ko su Dejan Zlatić, srednjoškolski profesor, i Rade Stojković, vlasnik turističke agencije, i zbog čega je za ove ljude toliko važno brdo Koma koje se nalazi na obodu njihovog Majdanpeka?

Verujem i da je jako malom broju ljudi poznato otkud Borislav Čizmaš, poljoprivrednik iz Botoša, na blokadi puta u Zrenjaninu, kao i šta je nateralo Dragoljuba (77) i njegovu suprugu Ljiljanu (74) da se, po onom kijametu, nađu među malobrojnim Vranjancima koji su protestovali zbog Rio Tinta.

Da li je, kroz šumu visokoumnih objašnjenja analitičara opšte provenijencije, do vas doprla izjava Snežane Janjić, doktorke iz Užice, koja je poručila da se ne plaši ljudi sa kapuljačama ni onih koji su tu da je nadgledaju ili napadnu.

„Branim svoje mišljenje, to je jedino što mi je ostalo“, kazala je ova hrabra Užičanka.

Nema potrebe, čini se, za daljim nabrajanjem mnogobrojnih sličnih primera.

Oni samo dokazuju koliko hrabrih, divnih ljudi, vrednih svakog poštovanja, problema i izuzetno važnih tema, ostaje van domašaja mejnstrim medija ali i lokalne javnosti koja je u većini gradova prepuštena informacijama propagandističke mašinerije vladajuće stranke.

Baš zato redakcija Danasa se odlučila da otvori svoju veb stranicu, a uskoro i posebna štampana izdanja, za lokalne teme, za Zlatića, Stojković, Borislava Čizmaša, Dragoljuba i Ljiljanu, doktorku Janjić…

Već sada „Danas na lokalu“, u okviru portala Danasa, sa aktuelnim vestima iz Novog Sada, Subotice, Kikinde, Zrenjanina, Kragujevca, Niša, Užica, Majdanpeka, Vranja, Novog Pazara, uz angažovanje novih dopisnika, nudi obilje informacija koje imaju za cilj da građanima Srbije, ali pre svega stanovnicima ovih gradova i regija, pruže mogućnost da stvarnost sagledaju iz svih uglova i, duboko sam uveren, nadomeste onu informativnu prazninu koja zjapi iz mnogih krajeva Srbije.

„Danas na lokalu će se vremenom širiti i na druge gradove.

To je neminovnost jer u Danasu shvatamo značaj lokalnog informisanja koje je, pomalo zaboravljamo u raspravi uglavnom fokusiranoj na nacionalne medije, gotovo do temelja uništeno u poslednjih desetak godina.

Lokalni mediji su zapravo bili prva žrtva u strategiji vlasti koja ima za krajnji cilj potpunu kontrolu informisanja od nacionalnog nivoa do poslednje varošice u Srbiji.
Partijskom privatizacijom opskurni likovi poput Radoice Milosavljevića pokupovali su većinu lokalnih medija.

Ono malo što je preteklo od slobodnih medija svakodnevno su bili izloženi takvim pritiscima da su ili odustali ili svoj rad sveli na minimum koji, uz sve dužno poštovanje, ne omogućava građanima da dođu do informacija koje su im neophodne da bi mogli da steknu kompletnu sliku o dešavanjima u svojoj sredini.

Takvi malobrojni mediji žive na samoj ivici ekonomske održivosti i njihova produkcija i ne može biti bogatija i raznovrsnija.

Aleksandar Vučić jako dobro shvata ogromnu ulogu lokalnih medija u formiranju javnog mnjenja.
I još više, kakvu su ulogu imali lokalni mediji u rušenju Miloševićevog režima.

Podsetimo se, u tom periodu bilo je na desetine ozbiljnih lokalnih redakcija, okupljenih u ANEM i Lokal pres, koji su vrlo uspešno nadoknađivali manjak informacija sa nacionalnog nivoa.

On nije hteo da ponovi takvu grešku.

 

Naprednjačka vlast je pošla od teze da je velika verovatnoća da će građanin Vranja ili Majdanpeka, pre ili kasnije, pod naletom tabloida i televizija sa nacionalnom pokrivenošću, u jednom trenutku, poverovati u sve manipulacije, poluistine ili laži koje ima se svakodnevno serviraju.

Naročito u onim sredinama koje su uskraćene za mogućnost da čuju, vide ili pročitaju mišljenja i činjenice koje prikazuju „zlatno doba“ iz jednog drugog, kritičkog ugla.
Kad je u pitanju lokalna scena, međutim, stvari su bitno drugačije jer se ovde radi o komšijama, poznanicima, nekad i prijateljima, koje poznajete i svakodnevno srećete i možete lično da se uverite kako pojedinci preko noći postaju bogatuni, kupuju skupa kola, grade kuće i vile, a do juče su živeli, poput vas, skromno, jedva sastavljajući kraj sa krajem.
Onda, prođete raskopanom ulicom, odete do blagajne i primite minimalac, uđete u prodavnicu i vidite da je sve poskupelo.

Vratite se kući, uključite televizor iz kojeg vam iskoči poznato lice koje vas ubeđuje da vam je dobro, šta dobro, odlično, da Srbija svakim danom sve više napreduje u svakom pogledu, da živite bolje nego ikad, a ako i baš nije tako, onda su krivi Đilas, Jeremić, Šolak, strani plaćenici i domaći izdajnici.

Potom se prebacite na Zadrugu i iščekujete da li će se Dalila i Dejan pomiriti.

Ovako, nažalost, živi ogroman broj građana Srbije.

U takvoj situaciji, značaj lokalnog informisanja postaje još važniji.

Ne toliko zbog onog i onih koji građane svakodnevno zasipaju ogoljenom propagandom već radi gore pomenutog komšije.

Tu je već stvar malo komplikovanija, naročito ako postoji medij koji će pokazati i dokazati da njegov sused i nije baš najčasnije došao do enormnog bogatstva, da vi ne možete da zaposlite svoju decu jer su na njihovo mesto već po partijskoj liniji udomljen komšijin sin, kćer ili rođak.

„Danas na lokalu“ ima upravo tu ambiciju: da postavlja pitanja i daje odgovore na sve ono što se dešava u lokalnim sredinama, od komunalnih tema, korupcije, kriminala do otvaranja prostora za različite političke stavove.

U ostvarivanju ove ideje Danasov jedini partner biće građani. Poštujući njihovo pravo da o svemu budu informisani „Danas na lokalu“ ima jednu jedinu ambiciju – nepristrasno i objektivno informisanje o svemu što se dešava u njihovim sredinama da bi sutradan mogli da donose odluke u svom i interesu grada u kome žive.
I zato: Danas na lokalu. Zbog sutra.

Bonus video: Akcija SBB fondacije pošumljavanje Srbije pod sloganom „Da šume bude više. Da se lepše diše!“ na Adi Međici

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar