Oglas
Firma koju vodi Vladimir Beba Popović dobila je novac za medijsku promociju otvaranja nove laboratorije Agencije za zaštitu životne sredine. Pitanje je zašto je potrebna promocija, jer ni laboratorija nije nova, već se samo premešta na drugo mesto.
Firma koju vodi Vladimir Beba Popović dobila je novac za medijsku promociju otvaranja nove laboratorije Agencije za zaštitu životne sredine. Pitanje je zašto je potrebna promocija, jer ni laboratorija nije nova, već se samo premešta na drugo mesto.
U Agenciji za zaštitu životne sredine radi se punom parom, a direktor ove nedelje obija pragove televizija sa nacionalnom frekvencijom. Javnosti, kaže, ima da saopšti važne vesti za srpsku ekologiju.
„Agencija za zaštitu životne sredine izgradila je najsavremeniju laboratoriju za praćenje kvaliteta vode, vazduha i zemljišta. Trenutno smo investirali oko četiri miliona evra, svakako, uz pomoć evropske delegacije u Beogradu“, kaže Filip Radović, direktor Agencije za zaštitu životne sredine.
Međutim, nacionalna laboratorija o kojoj Radović govori postoji već godinama u prostorijama Republičkog hidrometeorološkog zavoda, a napravljena je mahom iz pomenutih evropskih donacija. Ugovor vredan blizu 40 miliona dinara odnosi se samo na njeno preseljenje u prostorije Agencije, uz gasifikaciju i opremanje nameštajem. Ni sama zgrada u koju se seli nije nova – njena izgradnja započeta je još 2011. godine.
Zašto se preseljenje laboratorije predstavlja kao nova investicija? Samo jedno je od pitanja koja smo uputili Agenciji za zaštitu životne sredine, ali odgovor nismo dobili. Kada smo pokušali da snimimo radove, obezbeđenje je izbacilo ekipu N1.
Kapije neće dugo ostati zatvorene. U vreme vanrednog stanja, rapisana je još jedna javna nabavka, ovog puta za vođenje programa medijskog događaja otvaranja nove laboratorije. Jedini ponuđač na tenderu vrednom tri miliona dinara je Institut za javnu politiku Vladimira Bebe Popovića. U Transparentnosti Srbija pretpostavljaju da je pozadina svega medijska promocija političara u jeku kampanje.
„Mislim da je ovo još jedan od slučajeva korišćenja javnih resursa za vođenje predizborne kampanje. Novac za plaćanje usluga odlazi marketinškoj agenciji, a državni funkcioneri dobijaju priliku da se vide u dobrom svetlu, i to ne u plaćenom terminu u posebnom segmentu, već tamo gde je pažnja gledalaca daleko veća, u informativnom programu“, kaže Nemanja Nenadić, Transparentnost Srbija.
Tri miliona dinara za medijsku promociju naljutila su udruženje „Tvrđava“ iz Smedereva. Aktivisti su zbog zagađenja iz obližnje železare tražili osposobljavanje dve merne stanice, ali im je rečeno da je milion dinara, koliko bi taj projekat koštao, preskupo.
„A nemate da date milion dinara za zdravlje građana Smedereva i Srbije da bismo mogli da pratimo onlajn podatke za merne stanice. Meni to govori da vas ne interesuje ni ekologija, ni zdravlje ljudi, niti bilo šta drugo osim burazerskog deljenja novca između sebe“, izjavio je Nikola Krstić iz pokreta „Tvrđava“.
Vođenje pomenutog medijskog programa drugi je posao koji Popovićev institut dobija od Agencije u poslednjih šest meseci. U septembru im je dodeljeno milion dinara za organizaciju proslave petnaestog rođendana Agencije. Na upite N1 nisu odgovorili ni Vladimir Popović, ali ni resorni ministar Goran Trivan.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare