Foto: Shutterstock

Lidija Ilić iz Beograda je samo još jedna u nizu potrošača koji su prethodnih nedelja dobili višestruko uvećan račun za struju, a koji ne odgovara potrošnji (najviše su oštećeni Novosađani, o čemu je portal Nova.rs pisao). Nakon zamene brojila, na Lidijinu adresu stizali su "prazni" računi - sa 0 kilovata potrošnje i 0 dinara, da bi joj u junu, nekim čudom, obračunata utrošena električna energija za četiri dana i naplaćena 64.000 dinara. Kada je otišla da se žali, obezbeđenje ju je, tvrdi ova trudnica, skoro pa izbacilo.

Svakim danom sve je više građana koji ne znaju šta im je činiti zbog višestruko uvećanih računa za struju koje su dobijali od „Elektroprivrede“ u prethodnom periodu.

Nekima je obračunata velika potrošnja, drugima se pojavio navodni dug iz fiktivnog perioda, a građani su se žalili i na to što se brojila mesecima ne očitavaju, pa im se onda svi ti kilovat-časovi obračunaju za jedan mesec, kao potrošnja u skupljoj plavoj i crvenoj zoni. Najviše takvih primera stiže iz Novog Sada.

Ipak, „potkrade“ se neki i iz Beograda. Tako je Lidija Ilić, trudnica iz Rakovice, dobila račun za obračunski period od svega četiri dana na iznos od 63.845 dinara.

Kaže da je uložila nekoliko reklamacija, pisala je molbe i žalbe, a kada je otišla „na lice mesta“, u ekspozituru EPS-a na Banovom Brdu, radnik obezbeđenja ju je, tvrdi ona, tretirao „kao stoku“.

PROČITAJTE JOŠ:

„Ja ne mogu više da izdržim, kunem vam se. Ovo je prešlo svaku granicu normalnosti. Jutros sam išla na Banovo brdo u ekspozituru EPS-a, verujte mi, samo što me nisu tukli, ovako trudnu i uplakanu. Radnik obezbeđenja je bio drzak i bezobrazan prema meni samo zato što nisam želela da izađem iz prostorije u kojoj su, navodno, čitači. Kažem – navodno, jer oni nisu čitači! Oni ne rade ništa“, priča za naš portal uzrujana Lidija.

„Sestrinska firma“

Lidija ističe da joj je rečeno da u okviru EPS-a posluje „sestrinska firma“ koja navodno obavlja posao očitavanja utrošene električne energije, te da „EPS ništa ne zna o uvećanim računima“.

„Ispričala sam im da mi je stigao račun za četiri dana i to u iznosu od 64.000 dinara, pitala sam ih kako je to moguće? Onda je za avgust opet stigao prazan račun. Tražila sam prave račune sa realnom potrošnjom električne energije, a oni mi kažu da ne izdaju račune jer nisu kompetentni. Čekajte, da li se vi šalite sa mnom?“, upitala je ona.

Kaže da su joj zaposleni koje je zatekla u ovom preduzeću objasnili da oni ne mogu da joj izdaju račune za struju dok ih firma koja radi obračun struje, ne pošalje.

„Pošto me je obezbeđenje i dalje vuklo i govorilo da će pozvati policiju i hitnu pomoć, uspela sam da otrčim na drugi sprat. Tražila sam nekog ozbiljnijeg, neko kome mogu da ispričam svoj problem jer ja sam mislila da se samo meni ovo dešava, a onda pročitam da su Novosađani u još većem sosu. Naišla sam na nekog inženjera, plakala sam i rekla šta se dešava. Dao mi je neki papir, nije hteo da potpiše niti da stavi pečat, samo mi je rekao da se ne začudim ako mi 15. oktobra stigne račun na 200.000-300.000 dinara. Kad nisam pala u nesvest“.

PROČITAJTE JOŠ:

Lidija je i dalje zahtevala svoje račune, govorila im je da ona njima plaća struju, a ne nekoj drugoj firmi, te da stoga ne prebacuju odgovornost na drugu adresu.

„Ovde se ne zna ko pije, a ko plaća. Ovo je opšti haos. Ako ja tebi plaćam račune ti mi daj sve informacije koje mi trebaju, a ne tamo neka firma koja meni uopšte nije bitna. Ja sa njom nemam ništa. Šokirana sam i uzrujana, plašim se da se ne porodim pre vremena od ovolikog stresa. Plašim se da mi ne isključe struju. Čula sam da su ljudima koji su bili u istoj situaciji skidali brojila, pa tek što su platili iznos, onda im je vraćena struja. Ne znam šta da radim, kaže naša sagovornica“.

„Red za brašno?“

Više stotina građana Novog Sada koji su dobili uvećane račne za struju, danima stoje ispred zgrade „Elektrovojvodine“, kako bi ponovo uložili reklamaciju i nekako pokušali da saznaju o čemu se zapravo radi.

View this post on Instagram

A post shared by Radio 021 (@radio_021)

Kada je ovu situaciju predočila naša sagovornica Lidija inženjeru kog je zatekla u prostorijama EPS- a u Požeškoj, on joj je začuđeno odgovorio da „u koloni ne vidi nikakav problem“.

„Pitao me je: ‘Da li je to red za brašno? Ne vidim u čemu je problem“. Bila sam zaprepašćena. Bezobrazluk na sve strane“, kaže Lidija.

Inače, EPS je odgovorio redakciji Nova.rs povodom žalbi građana o uvećanim računima za struju. Istakli su da svi kupci koji smatraju da računi za električnu energiju ne odgovaraju potrošnji mogu uložiti prigovor snabdevaču, odnosno „Elektroprivredi Srbije“ putem mejla r[email protected] ili lično u nekoj od poslovnica.

BONUS VIDEO: Ponovo ogromni redovi ispred EPS-a u Novom Sadu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare