Foto: Nova.rs, Shutterstock, efektiva.rs, N1

Početak grejne sezone pomeren je sa 15. oktobra na 1. novembar, a udruženja potrošača od tada su isticiala da građani imaju pravo na umanjenje računa, s obzirom na to da nisu dobili uslugu koju plaćaju. Međutim, JKP "Beogradske elektrane" odbile su da umanje račune potrošačima, te "Efektiva" detaljno objašnjava – Ombudsman je sledeća instanca kojoj građani mogu da se obrate kako bi "isterali pravdu", te dobili umanjenje računa za period u kojem su bili uskraćeni za grejanje.

„Elektrane“ su odbile da Beograđanima umanje račune za grejanje za oktobar, a sledeći korak za oštećene potrošače jeste obraćanje gradskom ombudsmanu, Miljku Valjareviću.

„Potrošači koji su dobili negativne odgovore od strane beogradske toplane, sada bi trebalo da upute prijavu Ombudsmanu grada Beograda. Ona se šalje na mejl [email protected]“, objašnjavaju iz „Efektive“.

Kako navode, uloga gradskog Ombudsmana je da štiti i kontroliše prava građana, a upravo na to mogu da se pozovu korisnica usluga „Elektrana“. Takođe, dužnost zaštitnika građana je i da kontroliše rad gradske uprave i javnih službi čiji je osnivač grad. Upravo zbog toga je, pre pokretanja potrošačkog spora, Valjarevićeva adresa prava za oštećene potrošače.

PROČITAJTE JOŠ

„Članom 43. Odluke o snabdevanju toplotnom energijom grada Beograda, predviđeno je da grejna sezona počinje 15. oktobra. Statutom Grada definisano je da odluke o načinu funkcionisanja komunalnih preduzeća donosi Skupština grada. Grejna sezona ove godine nije počela kako je definisano Odlukom, niti je Skupština grada donela odluku o odlaganju početka grejne sezone, čime je JKP ‘Beogradske elektrane’, prekršilo navedenu odredbu iz člana 43. Odluke“, objašnjavaju iz Efektive na osnovu čega građani mogu da ulože žalbu.

Foto: Shutterstock

Takođe, prema odredbi člana 74. Odluke o snabdevanju toplotnom energijom, predviđeno je da potrošač ugovorenu cenu za isporučenu toplotnu energiju plaća u propisanim rokovima. Obrnutim tumačenjem ovog člana dolazi se do zaključka da potošač nema obavezu da plati toplotnu energiju koja mu nije isporučena.

„Prema članu 79. Odluke, potrošač ima pravo na reklamaciju i umanjenje cene za period nekvalitetnog grejanja. Tumačenjem ovog člana, potrošač nema obavezu plaćanja grejanja koje nije dobio“, kažu iz Efektive.

„U skladu sa navedenim, a s obzirom na činjenicu da grejna sezona nije počela na vreme, kako je definisano članom 43. Odluke, već je ista odložena za 15 dana, što čini 8,33 odsto definisanog trajanja grejne sezone, potrebno je da trgovcu JKP Beogradske elektrane date preporuku da izvrši pravično umanjenje računa za grejanje u visini od 8,33 odsto, za ceo period od 12 meseci“, objašnjavaju šta građani treba da traže žalbom, uz obaveznu napomenu da su prethodno od „Elektrana“ dobili negativan odgovor.

Foto: efektiva.rs

Redakcija portala Nova.rs pitala je ombudsmana Miljka Valjarevića da li će uvažiti žalbe oštećenih građana. Do objavljivanja ovog teksta, odgovor nismo dobili.

BONUS VIDEO Vučić sramno uvredio građane Srbije: Čemu grejanje po ovakvom vremenu, sve je ovo zbog zlobe i pakosti ljudi