Tunel Straževica na obilaznici oko Beograda danas je probijen, a radovi bi trebalo da budu zavrešni 2021. godine, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Resorna ministarka Zorana Mihajlović prisustvovala je probijanju tunela i izjavila da je on „simbol pobede dobra nad zlom“, podsetivši da su tokom NATO bombardovanja prve i najteže bombe pale na Straževicu, ali da nisu uspele da je probiju.
„Straževica je pokazala da je otporna na sve sukobe i ratove, kao i da kada radite dobre i kvalitetne stvari za svoj narod, ne možete da ne uspete. I dok se desna cev gradila 20 godina, obećavam vam da sa ovom cevi neće biti tako i da će tunel biti završen 2021. godine“, rekla je ona.
Podsetila je i da je Beograd jedina prestonica u Evropi koja nema obilaznicu.
„Završetkom obilaznice tranzit će ići efikasnije, a građanima ćemo obezbediti kvalitetniji život. Deonica od Ostružnice do Bubanj Potoka biće gotova 2022. godine, čime ćemo dodatno rasteretiti saobraćaj u gradu. Hvala kineskoj i azerbejdžanskoj vladi, kompanijama i svim radnicima što se projekat realizuje u dogovorenoj dinamici i rokovima“, rekla je Mihajlović.
Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić je kazaoda je Srbija u velikom talasu infrastrukturnih projekata, te da i grad Beograd realizuje puno značajnih projekata.
„Obilaznica je jedan od tih izuzetno značajnih projekata. Izgradnja je počela 1992, a prva faza urađena je posle 20 godina. Značaj obilaznice za Beograd je jasan i ogroman. Sav tranzitni saobraćaj će se pomeriti iz gradskog jezgra, pa će i gradski saobraćaj bolje funkcionisati, biće manje zagađenja, a vožnja bezbednija. I ekonomski aspekt nije ništa manje važan“, rekao je Radojičić.
Direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak je rekao da je obilaznica oko Beograda duga 47 kilometara i da se trenutno radi deonica od Ostružnice do Bubanj potoka, u dužini od 20 kilometara.
„Na ovoj deonici imamo tri sektora – Ostružnica – Orlovača, Orlovača – tunel Straževica i treći od Straževice do Bubanj potoka. U pitanju su komplikovani i zahtevni radovi, koji se izvode po posebnim procedurama i tehnologiji. Nakon 30 godina dobićemo obilaznicu oko Beograda, zahvaljujući pomoći i podršci Vlade Srbije“, rekao je on.
Generalni direktor kineske kompanije Pauer Čajna Jang Boa je rekao da je obilaznica oko Beograda ključanprojekat saradnje dve države, deo inicijative „Pojas i put“, „projekta koji potvrđuje čelično prijateljstvo Kine i Srbije“.
„Probijanje tunela koje je izvedeno 225 dana pre roka je veliki uspeh za Pauer Čajnu koja će nastojati da svojim trudom i radom uspešno završi izgradnju obilaznice, a odličnim rezultatima opravdaćemo ukazano poverenje, brigu i ljubav. I ubuduće ćemo podržavati razvoj srpske privrede i ekonomije“, rekao je Jang.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar