Vlast SNS vrši i poslednje pripreme pred rušenje Starog savskog mosta, koje je ranije najavljeno za "drugi kvartal ove godine". Iako su male šanse da uklanjanje počne do kraja juna, jasno je da se taj trenutak približava. Naime, na sednici Privremenog organa danas će Grad Beograd ovlastiti Ministarstvo građevinarstva za pribavljanje dozvole za rušenje mosta.
Rušenje Starog savskog mosta i izgradnja novog najavljena je odavno, a radovi se prolongiraju još od 2019, jer se tome protivio dobar deo javnosti. Međutim, vlast taj projekat sada najavljuje u sklopu pompezno najavljivane izložbe Expo 2027.
Na zvaničnom sajtu „srbija2027.gov.rs“ piše da će zidanje novog mosta preko Save početi u drugom kvaratlu ove godine, odnosno u junu. Da će pripremni radovi tada krenuti najavio je i predsednik Privremenog organa Aleksandar Šapić, koji je rekao da će u isto vreme krenuti i izgradnja tunela kod Ekonomskog fakulteta.
Prvi koraci ka tome preduzimaju se danas. Naime, na sednici Privremenog organa biće usvojen zaključak kojim Grad ovlašćuje Republiku Srbiju, odnosno Ministarstvo građevinarstva da da podnese zahtev i vrši sve radnje u postupku pribavljanja dozvole za uklanjanje Starog savskog mosta.
Osim toga, Grad daje saglasnost za uklanjanje drumske saobraćajnice, tramvajskih koloseka, optičke veze sistema za nadzor saobraćaja, javnog osvetljenja i tramvajske kontaktne mreže na samom mostu.
U obrazloženju odluke piše da su javna komunalna preduzeća dala saglasnost za uklanjanje postojećih instalacija sa Starog savskog mosta koje su javna svojina grada. Sada je preostalo da Beograd ovlasti državu, odnosno Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture da u ime grada podnese zahtev i vrši sve radnje koje se tiču uklanjanja mosta.
U obrazloženju se takođe navodi da je u završnoj fazi izrada tehničke dokumentacije za izdavanje odobrenja nadležnog organa za izvođenje radova na uklanjanju mosta, kao i da je u toku izrada dokumentacijeza izgradnju novog mosta i pristupnih saobraćajnica na obe obale Save.
Gradski menadžer Miroslav Čučković u izjavama za medije najavio je da će novi most preko Save imati čeličnu konstrukciju širine 36 metara. Osim toga, prema ranijim najavama Gorana Veisća, most će imati šest saobrćajnih traka, od čega četiri automobilske i dve tramvajske uz biciklističke i pešačke staze.
Novi savski most će izgledom podsećati na stari. Idejni projekat mosta je još pre tri godine izradio Saobraćajni institut CIP.
Novac za ovaj poduhvat već je obezbeđen. Kako je „Nova“ objavila, Vlada Srbije potpisala je ugovor o kreditiranju u vrednosti do 79,9 miliona evra sa francuskom bankom BNP Paribas. Iz teksta ugovora može se videti da je ukupna vrednost projekta 94.019.804 evra.
Tim sredstvima biće finansirano i rušenje starog mosta preko Save i gradnja novog. Kako su prenosili mediji, gradnja novog mosta poverena je kompaniji „PoweChina“ iz Pekinga.
U junu prošle godine Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je tender za “tehničku kontrolu tehničke dokumentacije” na lokaciji Starpg savskog mosta, a posao vredan 14,4 miliona dinara je dobio Građevinski fakultet.
Takođe, okončan je još jedan tender, raspisan u avgustu 2023, a odnosi se na “FIDIK inženjera i nadzor nad izvođenjem radova”, a vrednost ugovora iznosi 171,1 milion dinara sa PDV ili oko 1,5 miliona evra.
Najavama bilo kakvog rušenja, oštro su se protivili građani koji su izjavili da su spremni da most brane i svojim telima. U više navrata ogranizovane su i akcije, a poslednji put u aprilu prošle godine kada su aktivsti i građani simbolično zakrpili nekoliko rupa na mostu, tako poručujući da ga treba održavati, a ne rušiti.
Za Beograđane postojeći, stari most, ima sentimentalnu vrednost kod Beograđana jer podseća herojsko delo učitelja Miladina Zarić, koji ga je 20. oktobra 1944. spasio od miniranja nacista koji su planirali da ga tokom povlačenja sruše.
Prethodna gradska vlast planirala je njegovo izmeštanje, a kao moguće lokacije pominjan je Park Ušće i Krnjača.
Kako su mediji prenosili, novi savski most imaće četiri saobraćajne trake i dve trake za tramvaje, a predviđene su u biciklističke staze i široke trotoare.
BONUS VIDEO:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare