Foto:Nova.rs

Najave koje je v.d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak s vremena na vreme „izbacivao“ javnosti da će vrlo brzo biti uvedena putarina na Ibarskoj magistrali, i to za teške kamione teretnjake težine od 40 tona, po svemu sudeći će se i ostvariti. Putevi Srbije raspisali su tender za projektovanje sistema za naplatu putarine na putevima nižeg reda za teška teretna vozila sa četiri i više osovina. Tako je država krenula u realizaciju projekta uvođenja putarine za teške kamione i van auto-puteva.

Vrlo brzo ćemo Ibarsku magistralu zatvoriti za te kamione, pre svega zbog bezbednosti, i biće im ista cena kada idu Ibarskom kao i na autoputu“, poručio je krajem 2021. godine, i to po ko zna koji put Zoran Drobnjak, i dodao da se zbog bezbednosti saobraćaja teški kamioni moraju prebaciti na autoput umesto što sada koriste Ibarsku magistralu da ne bi platili putarinu.

U projektnom zadatku stoji da naplata putarine na putevima prvog reda primenjuje se na komercijalna vozila i svugde su obuhvaćena vozila nosivosti preko 12 tona, a u nekim zemljama i komercijalna vozila manje nosivosti.

Pročitajte još:

Kako je navedeno, učešće komercijalnih vozila (vozila 4. kategorije po klasifikaciji koja se primenjuje na autoputevima u Srbiji) u ukupnom broju saobraćajnih nezgoda na putevima prvog reda iznosi oko jednu trećinu svih nezgoda koje se dese na ovim putevima. Procena Puteva Srbije je da bi se 60 do 70 odsto ovih vozila preusmerilo sa puteva prvog B reda na auto-puteve.

Tehničko rešenje obuhvatiće sistem za nadzor i naplatu na magistralnim putevima koji čine hardverski i softverski elementi. Podaci o putovanju vozila na naplatnom i kontrolnom mestu će se snimati, obrađivati, i slati centralnom sistemu. Sva vozila koja prolaze automatski se otkrivaju i klasifikuju. Sistem klasifikacije je posebno optimizovan za identifikaciju i određivanje kategorije vozila po visini vozila i direktno prebrojavanje broja osovina, prema potrebnim parametrima.

Vršiće se automatska identifikacija registarske tablice na svakoj stanici, a naknadno, slike za prepoznavanje tablica će biti obrađene u centru od strane posebnog algoritma na centralnom sistemu da bi se poboljšalo prepoznavanje.

Iz „Puteva Srbije“ smatraju da bi se naplatom putarine teškim kamionima na magistralnim putevima, obezbedio dodatni novac za njihovo održavanje, jer ih najviše i uništavaju teška teretna vozila. Ibarska magistrala je prva o kojoj država razmišlja.

Iz Udruženja za transport, smatraju da bi to bilo nerazumno i da nije dobar potez. Kako objašnjavaju u svakoj zemlji u svetu postoje alternativni pravci i niko nikoga ne može da natera da koristi neki auto-put. To su, kaže, pojedinačne odluke, čak i ako bira nebezbedan pravac i da troši više goriva.

Mi se ne slažemo s tim. Sve zemlje u okruženju nemaju naplatu magistralnih puteva. I onako imamo velike troškove, jer nam je auto-put najskuplji u regionu. Taj problem bi mogao da se reši uvođenjem vinjeta na auto-putevima. Onda prevoznici ne bi slali svoje kamione da voze magistralnim putevima“, kažu iz ovog Udruženja.

BONUS VIDEO Prevoznici protiv zabrane preticanja na auto-putevima

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar