Foto: Shutterstock

Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača Efektiva rekao je danas da je trend nestanka paketa poručenih na internet prodavnici Ali Ekspres i dalje akutan, kao i da su u tim situacijama na najvećem gubitku prodavci iz Kine.

„Skoro smo imali žalbu jedne građanke koja tvrdi da je naručila 20 paketa sa Ali Ekspresa, ali da joj nije stigao ni jedan. To je česta pojava, koja se događa duži vremenski period“, rekao je Gavrilović za Tanjug.

On je istakao da su građani vremenom shvatili da nemaju mogućnost da povrate izgubljene pakete.

„U situacijama nestanka paketa najviše su oštećeni prodavci iz Kine, pošto građani mogu da prijave da pošiljka nije isporučena i da dobiju povraćaj novca“, rekao je Gavrilović..

Naveo je kao mogućnost da pojedinci mogu da podnesu krivične prijave protiv Pošte Srbije, ali da se to pokazalo kao neefikasno.

„Veliki broj građana koji naručuju robu sa ove internet prodavnice prijavljuju već duži vremenski period da im paketi ne stižu. To su paketi malih dimenzija, a njihova vrednost je do nekoliko desetina evra“, rekao je naš sagovornik.

PROČITAJTE JOŠ

Gavrilović je istakao da su često dobijali pritužbe građana da su im od naručenih pet paketa isporučena samo dva.

„Nakon naše objave na društvenim mrežama javio nam se veliki broj građana sa sličnim pritužbama. Poslali smo upit Pošti Srbije kako bi pokušali da utvrdimo da li je došlo do problema u transportu, ali nismo dobili odgovor koji bi mogao da pomogne građanima. Pojedini građani su nas obaveštavali da sumnjaju da paketi nestaju na carini ili u pošti“, istakao je Gavrilović.

Foto: Shutterstock

Takođe, dodao je da su pojedinci slali slike koje prikazuju da paket nije isporučen primaocu već da je ostavljen na poštanskom sandučetu.

„Prodavci sa Ali Ekspresa su ubrzo nakon učestalog pojavljivanja informacija o nestanku pateka uveli za naručioce iz Srbije dodatnu poštarinu, kako bi se obezbedili da će paket stići na pravo mesto. To je dobar deo kupaca nateralo da udustane od naručivanja paketa“, rekao je Gavrilović.

Prema najnovijem istraživanju koje je objavila agencija Statistica Consumer Insights, kompanija Ali Ekspres je stekla veliko uporište u Evropi i Latinskoj Americi, a prema poslednjim istraživanjima najčešći kupci ove online prodavnice su iz Španije, Holandije, Brazila i Meksika.

U Holandiji je platforma za e-trgovinu treća po popularnosti sa 28 odsto.

Sklonost Španaca AliEkspresu se, takođe, ogleda u podacima koji pokazuju da je 38 odsto ljudi u toj zemlji koristilo portal u poslednjih 12 meseci, što je najveći rezultat među ispitanim nacijama.

U Madridu, prva fizička prodavnica brenda, AliEkpres Plaza, otvorena 2019. godine u trgovačkom centru Ksanadu.

Uporedivo visok udeo ljudi u Brazilu i Meksiku takođe kupuje na ovom portalu, prema istraživanju Statista Consumer Insights, koji je objavio portal Investitor.

U Nemačkoj je svaki deseti ispitanik naručio sa AliEkpresa u prethodnoj godini, isto kao i u SAD.

Zemlja s najmanjim udelom ispitanika koji vole AliEkpres kupovinu bila je Švedska sa samo sedam odsto, a sledi Južna Koreja sa osam odsto.

Alibaba Group je 2010. godine osnovala svoje online tržište AliEkpres, koje kineski trgovci mogu koristiti da ponude svoje proizvode širom sveta.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare