Damir Lenart je vozač kamiona koji se iz Hrvatske preselio u Nemačku, svoja iskustva deli na Youtubeu, a sad je otkrio i koliko tačno zarađuje kao koodinator u jednoj kompaniji.
Posao u Nemačkoj mnogima zvuči primamljivo prvenstveno zbog plata koje su znatno više nego u našim krajevima. Damir je konstatovao da njegova supruga i on mogu “samo da sanjaju“ o takvoj zaradi u Kutini, naglasivši da vozači kamiona u Nemačkoj, ako pokažu da znaju posao, imaju mogućnost da zarade dobar novac.
Kad se odradi ceo mesec, firma zna koliko tačno treba da isplati, a plata se isplaćuje nekoliko dana pre početka meseca, kaže, i to u dve uplate. Damir je ispričao kako je 24. januara dobio 1.000 evra, a ostatak od 2.260 evra dobio je 8. februara. Tako je bilo i posle, s time da je plata zbog broja odrađenih sati varirala, a najviša je bila u junu – ukupno 3.841 evro. U maju, navodi Damir, nije puno radio pa je dobio nešto nižu platu, 2.845 evra.
„Ovo je sve bez povišice koja je sad bila. To sve dobijam kao koordinator. Da sam samo vozio, imao bih negde 300 evra manje i to je sve što ja vozim ovde u krugu kompanije ili što vozači rade na nekim kraćim rutama. Do proizvodnje u Raštatu je 12 kilometara i 12 natrag. To je sve što se vozi. Rajnmunster je na 15 kilometara, iz Mugenštruma mi je još bliže, devet kilometara do proizvodnje. To je to što se vozi za 3.000 evra“, rekao je. Prosek Damirove plate bio je 3255,46 evra.
„Ne volim kad političari i mediji pričaju o ljudima vani kako im nije bajno – za nekoga jeste, a za nekoga nije. Ne znam zašto se to govori o ljudima koji su otišli, čuo sam da je neko rekao da u jednoj branši nema plate više od 2.000 evra. A neko bi možda otišao, pa čuje na televiziji takve stvari, a ja sam zarađujem više. Nemačka je široki pojam i različite su plate, a jedan vozač ovde može zaraditi kao ministar u Hrvatskoj“, ispričao je.
Damir takođe naglašava kako su veće razlike i među pokrajinama, pa naveo kako je, na primer, Baden-Wirtemberg razvijena pokrajina koja ima dosta kompanija poput Mercedesa, dok s druge strane mnogo Hrvata živi na pograničnom području Rosenheima gde industrija nije toliko jaka pa su i plate niže, prenosi Večernji list.
„Išao sam do Kasela nešto severnije i već po benzinskim (pumpama), kad vidim da su cene goriva više, znam da su i plate niže. No, njihove plate jesu niže, ali tamo se može iznajmiti stan po puno nižoj ceni“, poručio je.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare