Kampanja preduzeća "Kraš" koja je na ambalaži svog keksa "Domaćica" dodala nazive čestih zanimanja žena, želeći da ukaže na kompleksnost njihove uloge u društvu, izazvala je burne reakcije javnosti: od odobravanja, do ocena da je to potpuni promašaj.
Pošto su se društvene mreže „užarile“, piše agencija HINA, „Kraš“ je saopštio da mu je cilj da ukaže šta sve žene rade i da je briga o domaćinstvu zajednički posao svih ukućana, a ne samo žena.
„Domaćica i umetnica“, „Domaćica i programerka“, „Domaćica i menadžerka“, „Domaćica i pravnica“ – piše na kutijama keksa.
„Kraš“ je najavio da će u narednoj fazi reklamne kampanje se podsticati muškarce da preuzmu kućne poslove i ukazati mladima na njihovu odgovornosti prema kućnim obvezama i važnost pravedne raspodele kućnh poslova među svim porodice.
Preduzeće je najavilo da će u dogovoru s Institutom za hrvatski jezik pokrenuti inicijativu za promenu definicije domaćice u rečnicima i osavremenjavanje tog pojma.
kako misliš OK SPINOVE? kao, ajmo malo bit patrijarhalni, trolati ekipu i pokazat ženama di im je mjesto uz blagoslov J. Petersona pa da se oko toga stvori buka i svi popizde jer svaki publicitet je dobar publicitet? ili?
— ShizLuv (@diegraueEminenz) May 2, 2022
„Namere su dobre, a realizacija katastrofalna“, smatra novinarka Snježana Pavić – ptenosi HINA.
„Jao, ženama u Hrvatskoj je dopušteno da rade! Kako je to divno, evo, savršena reklama za keks. Devetnaesti vek vlada mozgovima“, napisala je Pavić na Fejsbuku.
Branko Kuzele, bivši urednik i osnivač televizije Z1, ocenio je da „sveznajući mladi marketingaši misle da uspostavljaju nove standarde temeljeći ih na pogrešnim premisama“ jer keks „Domaćica“, kako piše, „nikad nije ni imao veze s domaćicom! Sada kada su ga povezali, više nikada neće biti ‘Domaćica’, već uvek sinonim za domaćicu!“.
Aktivistkinja za ljudska prava Sanja Sarnavka rekla je da „ovo mali Perica i mala Perica zovu genijalnom kampanjom. Jer jadni, oboje, ništa ne razumeju“.
„U situaciji kad žene, bez obzira na nivo obrazovanja, i dalje obavljaju preko 80 posto kućnih poslova, raditi kampanju kojom tu situaciju još i slaviš i proovišeš, totalno je nazadnjaštvo“, napisala je Sarnavka dodavši da nju „Kraš može zaboraviti“.
S druge strane Matija Babić, osnivač portala Index.hr, kaže da mu je reklamna kampanja „baš fora, kao i još ,mnogo stvari koje radi ‘Kraš’ „.
„Nekad pogode, nekad fulaju, ali u moru beskarakternih dosadnih korporacija koje paze da se nikom ne zamere, ‘Kraš’ radi nestandardne stvari, reskiraju, imaju karakter i za to im svaka čast“, napisao je on.
***
Bonus video: Rečnik nove stvarnosti: Ko nije vidljiv u jeziku, nije ni u životu
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare