Kada je školska godina gotova, kada su počeli odmori, kada temperature postaju prave letnje, u Kulturnom centru Beograda biće otvarene junske izložbe u četvrtak, 29. juna od 19 časova, kaže se u saopštenju organizatora.
U Likovnoj galeriji Nemanja Nikolić se predstavlja do sada najsloženijim projektom pod nazivom „Budućnost, iz početka”. Srce ovog intermedijalnog projekta predstavlja video-rad The Plot (Zaplet) koji je Nikolić razvijao tokom protekle tri godine kroz dugotrajni proces postepenog i strpljivog konstituisanja zbirke od 5.000 crteža sekvenci i kadrova preuzetih iz više od stotinu kinematografskih ostvarenja nastalih tokom perioda Hladnog rata (1947–1989/91), nastajalih u studijima velikih filmskih produkcija Zapadnog sveta, prvenstveno u Sjedinjenim Američkim Državama i Velikoj Britaniji.
Film predstavlja polazište umetničke prakse u celini Nemanje Nikolića, čiju okosnicu čini umetničko istraživanje odnosa filmske i tradicionalne likovne umetnosti.
Nemanja Nikolić (1987) diplomirao je i potom doktorirao na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Inicijator je nastanka Umetničkog prostora U10. Od 2018. godine radi na Fakultetu likovne umetnosti u Beogradu.
U galeriji Artget predstavljaju se trojica fotografa: Dejan Golić, Boris Burić i Radovan Nastić, a na poziv Srđana Veljovića, umetničkog direktora Artgeta za ovu godinu. Izložba „Golić, Burić, Nastić. Tri pogleda u vreme” obuhvаta stvarnost na različite načine: kroz motive koji povezuju prošla vremena sa sadašnjim prepoznajemo težnju ka nostalgičnim oživljavanjem osećaja (Golić); skicuoznim fotografijama kojima realnost svodi na tačke, momente i pojednostavljene forme koje postaju materijal za neke druge izmaštane, ali ne i nerealne, stvarnosti (Burić), ili slike koje beleženje intimne i duboke uronjenosti u sadašnjicu, svedočeći o stvarnom prisustvu (Nastić).
Dejan Golić (1969, Beograd) diplomirao je na odseku za medije i grafički dizajn na London College of Printing, sadašnji London College of Communication. Bavi se crtežom i fotografijom. Član je fotografskog kolektiva Belgrade Raw. Radi kao grafički dizajner.
Boris Burić (1981) intermedijalni je umetnik iz Beograda. Njegovi radovi konceptualno su orijentisani i često zasnovani na ideji društvene i umetničke kritike. Živi i radi na relaciji Beograd–Rijeka.
Radovan Nastić (1975, Beograd), poznat pod umetničkim nadimkom Bensedin, srpski je multimedijalni umetnik, književnik, performer, glumac i radio-voditelj, fotograf. Sa Radijom B92 sarađivao je od 1995. godine, a sa radijom SKC od 2004. do 2006. godine. Živi i radi u Los Anđelesu.
U galeriji Podroom, umetnica mlađe generacije Katarina Petrović predstavlja „Oglede o nuli”: novo poglavlje kontinuiranog istraživanja kreativnih procesa od smislenosti i ideje nastanka do odnosa jezika i fizičkih pojava. Fokusirajući se na negativnu reprezentaciju onoga što se drugačije ne može predstaviti (nula, ništa, beskonačnost), izložba u formi dvostruke video-instalacije istražuje šta negacija može biti u jeziku i prirodi. Dva nova rada, Negativna poezija v.2.0 i Poreklo v.2.0., sumiraće recentna istraživanja zasnovana na upotrebi veštačke inteligencije, generisanju novih tekstualnih predložaka, eksperimentalnih pokretnih slika i zvuka.
Katarina Petrović je umetnica i istraživačica koja radi na međi umetnosti, nauke i tehnologije. Diplomirala je slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, a magistrirala na departmanu ArtScience Interfaculty pri KABK u Hagu. Njen rad iz serije Negativna poezija nalazi se u kolekciji Oktobarski salon. Živi i radi na relaciji Beograd–Hag.
Među nizom pratećih programa izložbe u galeriji Podroom, posebno preporučujemo Razgovor o eksperimentalnim umetničkim praksama na međi nauke i umetnosti u zgradi Velikog refraktora Astronomske opservatorije u Beogradu, uz izvedbu dva rada Katarine Petrović i Hrvoja Hiršla u subotu, 1. jula od 18.30.
Izložbe traju do 5. avgusta, svaki dan osim nedeljom od 12 do 20 časova. Ulaz je slobodan.
Bonus video: Džoni Racković vozi skejt po Dorćolu