U petak, u čačanskoj Umetničkoj galeriji biće upriličeno selektorsko vođenje Zdenke Badovinac kroz izložbu 32. Memorijala "Nadežda Petrović " koji nosi naziv „Memorijal Sonja S.“.
Kako je najavljeno program počinje u 17:30h, a sat kasnije publika će uživati u performansu Jelene Vasić ‘Reads Rok’ 2024.
Jugoslava je zgodna plava seksi revolucionarka, neka vrsta Sonje S, jugoslovenske „nove žene”, aktivistkinje, predvodnice, melanholičarke sklone ushićenju i razočaranju.
Priča o Jugoslavi (heroini Žilnikovog filma Rani Radovi iz 1969), prepliće se sa pričom o Nadeždi Petrović i Sonji Savić, kroz feminističku kritiku i humorističku refleksiju generacije savremenih umetnika, intelektualaca i pisaca, pripadnika Gen X, opsednutih jugoslovenskim socijalizmom i umetničkim eksperimentom šezdesetih i sedamdesetih godina XX veka, kao i pobunjeničkom estetikom studentsko-radničkih protesta 1968.
Izlaganje se odvija na razmeđi predavanja i performansa, uključujući u diskusioni narativ elemente samo-refleksije, društvene refleksije, ispovesti i poetske fikcije.
Naslov referira na rad „Martha Rosler čita Vogue” izveden na alternativnoj njujorškoj televiziji Paper Tiger TV 1982. u kojem ova umetnica i teoretičarka komentariše poznati modni časopis erotski dodirujući njegov sjajni papir i slike glamura i luksuza, i komentariše lifestyle i uspon vlasnika kompanije Vogue.
Performans je izveden iz projekta Feminist Takes koji je inicirala Antonia Majača, čiji je deo i knjiga „Feminist Takes Early Works by Želimir Žilnik“ (ur. Antonia Majača, Rachel O’Reilly i Jelena Vesić, Sternberg Press, 2021) koja uobličava višegodišnje kolaborativne diskusije i refleksije filmske i istorijske sudbine „Jugoslave“ i prospekte revolucionarnog feminizma.
Bonus video: Knjiga i izložba Pijanista – odranije poznat policiji – Andrej Josifovski