Podeli:
Jasna Dimitrijević, direktorka Kolarčeve narodne zadužbine, Foto:Nemanja Jovanovic/ Nova.rs

Direktorka Kolarčeve zadužbine Jasna Dimitrijević uputila je u petak dopise premijerki Ani Brnabić, Ministarstvu kulture i informisanja i Sekretarijatu za kulturu grada Beograda, tražeći od njih da se do 27. jula izjasne o načinu trajnog finansiranja ustanove kulture na čijem je čelu.

Dimitrijević za portal Nova.rs podseća da od grada i države očekuju rešenje u skladu sa Zakonom o kulturi koji predviđa mogućnost finansiranja 45 odsto od ukupnih godišnjih troškova zadužbine.

Kolarčeva zadužbina suočila se sa ozbiljnim finansijskim problemima usled obustave rada zbog epidemije i otkazivanja 160 programa, pa će do septembra biti na gubitku 30 miliona dinara. Zadužbina 75 odsto svog budžeta obezbeđuje prodajom ulaznica i iznajmljivanjem prostora, a 25 odsto na konkursima i iz donacija.

Pomoć im je obećana sa najviših instanci, ali još uvek nisu dobili konkretan predlog kako će ona biti realizovana.

Pročitajte još:

U međuvremenu na društvenim mrežama su se oglasili ljubitelji umetnosti sa predlozima kako spasiti ovaj “muzički hram”.

Među predlozima su kupovina ulaznica, gledanje snimaka koncerata uz pretplatu, otvaranje posebnog računa za pomoć ili otvaranje SMS broja za uplatu pomoći.

– Nama se javljaju umetnici i akademska javnost sa željom da pomognu i mi smo obećali da ćemo sve te predloge uvažiti i u avgustu osmisliti akcije, uoči najave sezone. Planiramo novu sezonu u tri varijante: Prva je program u punom kapacitetu, druga mogućnost predviđa program sa ograničenim brojem posetilaca, a treća prenose koncerata i predavanja uživo, za koje će se takođe kupovinu ulaznica – kaže Jasna Dimitrijević.

Ona naglašava da je prikupljanje donacija velika odgovornost i takva akcija mora da bude jasna svima – onima koji primaju donaciju i onima koji daruju.

– Planiramo da objavimo kampanju sa donacijama, ali ne pre avgusta, jer ne možemo tek tako da prikupljamo donacije. One moraju da imaju svoju svrhu i namenu i celu kampanju ćemo povesti u avgustu kada objavimo sezonu. Odgovorićemo na sve apele i predloge i obavestiti javnost o načinu na koji ćemo organizovati narednu sezonu uz učešće svih zaniteresovanih da pomognu – pojašnjava Dimitrijević.

Donacije će se, dodaje direktorka Kolarca, odnositi na programe u narednoj sezoni bilo da on bude realizovan u vidu lajv strima ili u sali sa ograničenim brojem posetilaca i napominje da neki umetnici ne žele lajv strim i radije bi svirali za desetak gledalaca u sali.

– Dogovorili smo da donacije budu i za tehničko opremanje za lajv striming i ostale vrste budućeg rada na digitalnim platformama pa ćemo se obraćati i kompanijama, a ne samo pojedincima – kaže Dimitrijević.

Komentari

Vaš komentar