U Kulturnom centru Beograda otvorene su tri nove izložbe među kojima je i postavka autora Nikole Velickog "Pepa i tačka" gde možemo da pratimo na koji se način jedna istaknuta figura dečjeg sveta, emancipuje od svog osnovnog okvira, nastavljajući svoj život u široj kulturološkoj sferi, postajući pop-ikona, znak vremena.
Aleksandar Kostić, umetnički direktor Galerije Artget u 2020. godini, predstavlja Mirjanu Vrbaški za izložbom fotografija „Odd Time“ koju čine dve serije slika – „Verses of Emptiness“ (Stihovi praznine) su portreti, a „7/8“ pejzaži. Serije korespondiraju, reflektuju se i dopunjuju. Jedna drugu saopštavaju. Portreti su svedeni i dirljivi u svojoj iskrenosti. Nema vizuelne infamije i proračunatosti ulepšavanja svojstvenog epohi. Ovde je istančan pristup fotografkinje ispoljen ne samo kroz fotografsku veštinu, već i kroz psihološku igru između umetnika i modela. Pejzaži su ogoljeni od svake očekivane estetike i pronalaze svoju lepotu u neredu nepatvorene prirode.
Mirjana Vrbaški (1978, Montreal) je srpska/kanadska vizuelna umetnica. Diplomirala je književnost u Kanadi, a zatim se okrenula fotografiji i diplomirala na Kraljevskoj akademiji umetnosti u Hagu (2010).
U Likovnoj galeriji KCB-a otvorena je izložba koja nosi naziv „Pepa i tačka“ autora Nikole Velickog. Velicki se za motiv Pepe Praseta opredelio intuitivno, neopterećen značenjskim učitavanjima i iščitavanjima, ali dopuštajući da se ona slobodno i spontano pletu. Pepa se ukazala kao pogodan poligon za stilske vežbe, okvir koji mu je omogućio da se znalački poigrava, pre svega, različitim grafičkim i crtačkim postupcima. Naime, ovde možemo da pratimo na koji se način jedna istaknuta figura dečjeg sveta, emancipuje od svog domicilnog okvira, nastavljajući svoj život u široj kulturološkoj sferi, postajući pop-ikona, znak vremena.
Njegovo celokupno stvaralaštvo, kao i ciklus nadahnut Pepom Prasetom, odlikuje osvešćena infantilnost, igra, humor, poznavanje i poštovanje tradicionalnih grafičkih i likovnih tehnika i veština, otvorenost ka eksperimentu, kao i stvaralački duh kojeg bi mogli da označimo kao urbani primitivizam.
Nikola Velicki (1983, Niš) diplomirao je na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 2008. godine, doktorirao 2017. godine na istom fakultetu kod profesora Vladimira Veljaševića. Član je ULUS-a od 2009. godine. Zaposlen je na Fakultetu likovnih umetnosti, kao asistent na grafičkom odseku. Priredio je 20 samostalnih izložbi i preko 90 grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu
U galeriji Podroom otvarena je izložba, „InFLUenca 2 – Novi mediji FLU“.
Projekat InFLUenca zamišljen je kao dugoročna saradnja između profesora i studenata sa Odseka za Nove medije FLU i galerije Podroom Kulturnog centra Beograda. Saradnja se ogleda u projektovanom nizu bijenalnih izložbi, koje predstavljaju pregled umetničkih i pedagoških praksi na Odseku za Nove medije na Fakultetu likovnih umetonsti u Beogradu, prema izboru nastavnika Zorana Todorovića i Vladimira Nikolića, a ove godine i Vladana Jolera, profesora na Odseku Novi likovni mediji na Akademiji umetnosti u Novom Sadu.
Izložbom se obuhvataju radovi studenata od prve godine osnovnih do završne godine master studija. Na ovogodišnjem, drugom izdanju InFLUenca biće predstavljeno 16 radova studenata svih godina i nivoa studija nastali u protekle dve godine. Umetnici: Bogdan Pađen, Veljko Stanojević i Lola Petrović, Viktor Cvejić, Danilo Bursać, Dea Dženković, Jovana Simanić, Katarina Babarogić, Lila Jezdović, Luka Joksimović, Milica Bilanović, Mina Jovović, Pavle Banović i Vanja Žunić, Robin Kozle, Sofija Milošević, Tijana Petrović. Kustosi: Zoran Todorović, Vladimir Nikolić i Vladan Joler.
Sve izložbe biće otvorene do 7. aprila 2022. godine, a ulaz je slobodan.
Bonus video: Izložba Dušana Petričića i otkrivanje 2D spomenika Branka Ćopića