Muzičarka Alana Hejm pobrala je lovorike za svoje debitantsko filmsko pojavljivanje u najnovijem ostvarenju proslavljenog režisera Pola Tomasa Andersona „Pica od sladića“ (Licorice Pizza). U ovom filmu Hejm je prikazala svu raskoš svog talenta: magnetsku privlačnost, svežinu, neiskvarenost i ludačku energiju.
Čak i kada deli kadar sa Šonom Penom, Tomom Vejtsom ili Bredlijem Kuperom, njeno pegavo, ekstatično lice privlači pažnju gledaoca. Kritičari su, bez sumnje, oduševljeni njenom ulogom; Dejvid Runi iz Holivud Riportera nazvao je njen filmski debi „jednim od najuzbudljivijih u poslednjih nekoliko godina“. Anderson je od samog starta znao da će Hejm biti dobra u ulozi koju joj je namenio, ali „nije znao da će biti toliko dobra“.
„Sarađivao sam sa istom glumačkom ekipom skoro 20 godina i za vreme snimanja sam konstantno gledao u njih tražeći potvrdu da sam u pravu u vezi s Alaninom glumom. Nisam želeo da se dovodem u zabludu, ali svi na setu su videli ono što sam i sam video – njenu neporecivu veštinu i fotogeničnost“, kaže Anderson.
Pomoglo je i to što se harizmatični Kuper Hofman (sin Filipa Simora Hofmana, čestog Andersonovog saradnika) takođe prvi put pojavljivao na filmu. Anderson ga je odabrao za ulogu neposredno pred početak snimanja, jer je zaključio da on i Alana savršeno pristaju jedno drugom. Njihov susret Alana opisuje rećima:“Bilo je odmah jasno da smo tim i da zajedno možemo da osvojimo svet.”
Uprkos relativno čednom odnosu likova, razlika u godinama izazvala je određene kontroverze. U stvarnom životu, Hejm, koja uskoro navršava 30 godina, je 12 godina starija od Hofmana.
Za vreme snimanja filma, Anderson je otkrio da Alana po svom stilu glume najviše podseća na Hoakina Feniksa, s kojim je sarađivao na filmovima „The Master“ (2012) i „Inherent Vice“ (2014).
„Ona je u stanju da potpuno uđe u ulogu, slično kao Hoakin“, rekao je Anderson. „Ne možete reći da li su potpuno van kontrole ili su toliko dobri u pretvaranju da pomislite da jesu. Oni su veoma slični. Vrlo čudna stvar. Oboje su divlji i nikad ne znate šta će uraditi sledeće.” Godine koje je provela na muzičkoj sceni svirajući gitaru, klavijature i udaraljke svakako su je naučile kako da bude čvrsto na zemlji usred haosa na filmskom setu. Videti sebe u krupnom planu na ogromnom ekranu po prvi put, priznala je Hejm, bilo je pomalo neprijatno.
Sve Alanine fizičke nesavršenosti prikazane u krupnom planu (bubuljice, pore) su neodvojiv deo njenog osvežavajućeg šarma na ekranu. „Imam utisak da svi moraju da budu savršeni u filmovima“, rekla je Hejm.
Sestre Hejm iz San Fernando Velija, predgrađa Los Anđelosa, u mladosti su počele da se bave muzikom kada su i osnovale bend Hejm. Svoj prvi nastup kao trio imale su, kada je Alana bila stara samo 10 godina, u čuvenoj jevrejskoj instituciji Kanters Deli u Los Anđelesu. Njihov proboj je usledio 2013. godine kada su objavile svoj debi album „Days Are Gone“. Od tada su nekoliko puta sarađivale sa kantri senzacijom Tejlor Svift, a njihov do sada najbolji album „Women in Music, Pt. III” (2020), nominovan je za nagradu Gremi u kategoriji album godine.
Svi članovi porodice Hejm pojavljuju se u epizodnim ulogama u filmu „Pica od sladića“, ali je Alana njegova žila kucavica. Ona kaže da bi volela da nastavi sa glumom, ali i da u budućnosti opet sarađuje s Andersonom.
„Nakon što se poglavlje s „Picom od sladića“ završi, vraćam se na turneju sa svojim bendom i svom drugom poslu koji obožavam“, rekla je Alana.
Bonus video: Luna park: Vim Venders nam otkriva da li nebo ima granicu