Marina Abramovic Foto:Mondadori Portfolio / ddp USA / Profimedia

Samo dve zvezdice od mogućih pet za najnoviju izložbu “Kapije i portali” u Galeriji Modern Art Oxford. Tako je umetnički kritičar Gardijna, Džonaton Džons, ocenio novi projekat Marine Abramović, koji se, sudeći prema onome što je naveo u svom tekstu, smrtno dosađivao krećući se kroz postavku ove art zvezde, prenosi "Danas".

Umetnica, kako kaže nije prisutna u svom najjnovijem nastupu, umesto nje, kroz postavku vas vodaju svršeni polaznici njenog metoda, nagoveštavajući ritual veštica iz Blera.
Performans “The Artist is Present” iz 2010 u Njujorku, učinio je Marinu Abramović globalnom ikonom. U svojoj najnovijoj mističnoj ekstravaganciji umetnica nije lično prisutna, međutim pojavila se na konferenciji za novinare kako bi objasnila da otkako je postala slavna želi da ukloni sebe iz svog rada, kako bi mu dozvolila da govori za sebe.

“To je dosta težak zadatak. Kako sam otkrio na tom događaju, ona je izuzetno prisutna” navodi Džons.

“Sa svojom magnetičnom smirenošću, kada govori tako da izgovara reči kao u nekom osnovnom ritmu – disanja i otkucaja srca. Njena harizma i neobična bezvremenost drže vas hipnotisanim. Njeni asistenti obučeni prema, kako to sama umetnica zove, “Abramović metodu” nažalost ne mogu da dosegnu te nadzemaljske kvalitete. Pa, zamislite da Džudi Denč podučava gomilu ljudi da igra njene najpoznatije uloge. To nije isto. Još gore, fokusira vaš um na to da su ideje koje stoje iza ove umetnosti prilično mlake” konstatuje Džons na početku pregleda ove izložbe.

Prema njegovim rečima Abramović metod, koji se ovde praktikuje, uključuje dosta sporog hodanja, nežne prinude i senzorne deprivacije, pa tako baš kad se pitate koliko dugo ćete još morati morati da stojite pored zida zatvorenih očiju, vodiči vas pomere na drugo mesto. Kao da ste u projektu „Veštica iz Blera“, piše.

Bonus video: Marina Abramovič i Marko Đurić – dodela nagrade

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar